Israel Hayom

עכשיו תורי

לפורטוגל, אלופת אירופה למי ששכח, יש הרבה מאוד כלים מלבד כריסטיאנו רונאלדו ● אבל מי שעשוי להיות הכלי הכבד ביותר בארגז של פרננדו סנטוס הוא ברונו פרננדש, שמגיע לעשות תיקון מגביע העולם

- דור הופמן

לפני שישה ימים שיחקה נבחרת פורטוגל מול ישראל במה שהיה משחק ההכנה האחרון שלה לקראת יורו .2020 היא הגיעה אחרי 0:0 מול ספרד, ולמרות זאת עלתה בהרכב חזק מאוד, עם רבים מכוכביה.

כריסטיאנו רונאלדו כמובן כבש והת קדם לעבר שיא השערים הבינלאומי של עלי דאי האיראני, אבל איש המ שחק, האדם המדובר ביותר בסיומו ומי שזכה בכל הכותרות והשבחים, הוא כוכב מנצ'סטר יונייטד ברונו פרננדש, שכבש פעמיים ובישל אחד.

נכון, זה היה רק משחק הכנה ובשער עמד אופיר מרציאנו ולא מנואל נוייר, אבל כמו בחיים, גם בכדורגל - הכל יחסי. ובנבחרת, היחס של פרננדש עד לאותו משחק היה לא מרשים בלשון המ עטה. ב 27 משחקים שבהם שותף כבש את אותה כמות שערים - שניים, מול אלג'יריה ולוקסמבורג - ובישל ארבעה.

הטורניר היחיד שבו השתתף היה הג ביע העולמי ברוסיה, שבו פתח בהרכב במשחק הפתיחה מול ספרד אך אכזב, ובהמשך שותף לעוד 22 דקות בלבד. הוא לא היה בסגל ביורו 2016 ההיס טורי, ובשום שלב לא הצליח לשחזר את היכולת מקבוצותיו )ספורטינג ליסבון ומנצ'סטר יונייטד( גם במדים הלאומיים.

המשחק מול ישראל היה חשוב מה בחינה הזאת קודם כל, אבל לא רק. פרננדש, כיאה לשחקן מרכזי בקבו צה שהגיעה לגמר הליגה האירופית, שיחק השנה יותר מ 4,500 דקות בכל המסגרות. בגמר מול ויאריאל, המשחק הרשמי האחרון של העונה, הוא השלים

"תשישות? לא בלקסיקון"

לנבחרת של פרננדו סנטוס יש הרבה מאוד כלים: כריסטיאנו רונאלדו אחרי עונה של 35 שערים ביובנטוס, ברנרדו סילבה, ז'ואאו פליקס, רובן דיאש, דיוגו ז'וטה ועוד רבים וטובים, אולם ברונו מגיע לטורניר ככוכב ענק שסיים את העונה עם 28 שערים בכל המסגרות, וכזה שביכולת טובה יכול לסחוף את פורטוגל לזכייה שנייה ברציפות במ פעל. תשישות ועייפות? זה לא בלק סיקון שלו. "התשוקה לניצחון היא חלק ממני", אמר השבוע לאתר הרשמי של יונייטד, "אני לא יודע אם אני הכי תחרותי בעולם, אבל אני בטוח שאין אף אחד יותר תחרותי ממני".

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? פרננדש מול נטע לביא
צילום: אי.פי.אי פרננדש מול נטע לביא

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel