Israel Hayom

המשימה: מניעת הסלמה בדרום

26 דליקות מבלוני נפץ פרצו בעוטף עזה ● לתושבים מצעד הדגלים לא מפריע: "לחמאס כואב שאנחנו פה, זה המבחן של הממשלה" ● בכירי הצבא והשב"כ נפגשו להערכת מצב

- איליה יגורוב בהכנת הידיעה השתתפה לילך שובל

בחמאס הבטיחו לשגר ליישובי עוטף עזה בלוני נפץ אם מסלולו של מצעד הדגלים לא ישונה - וקיימו. 26 שריפות פרצו בעוטף אתמול, בשל בלוני תבערה. בישראל הודיעו מראש למצרים כי ירי לישראל ימוסס את הסיכומים לאחר סבב הלחימה האחרון ברצועה.

בשעות הערב התפוצצו שני בלוני נפץ מעל שמי המועצה האזורית שער הנגב, סמוך לקיבוץ נחל עוז. לא נגרם נזק. עשרות השריפות כילו אתמול בעיקר שדות קוצים ולא גרמו נזק רב. חוקר שריפות מכבאות והצלה בת חנת אשקלון קבע שהדליקות נגרמו מבלוני תבערה.

שמונה מהן פרצו במועצה האזורית אשכול, שתיים נוספות בשער הנגב ובקיבוץ ניר עם. מרבית השריפות היו קטנות ולא מסוכנות, ופעולות כיבוי של כלל הכוחות באזור מנעו נזק חמור. בחדשות 13 דווח אמש כי כוחות הכיבוי התבקשו לעת ערב לע זוב את השטח מחשש לירי.

הפרקטיקה הזאת כבר מוכרת לתושבים, שלמדו על בשרם עוד ב"שומר החומות" שהאירועים בי רושלים משליכים באופן ישיר על הקיבוצים, המושבים והשדות שלהם בגבול הרצועה.

רעות, תושבת שדרות, סבו רה אחרת. לדעתה, לא המצעד הוא שקובע. "אנחנו בעד מצעד הדגלים", היא מכריזה, "אנחנו רוצים להראות שאנחנו לא נכנעים לטרור. מה שמפ ריע לחמאס זה שאנחנו פה, לא מצעד הדגלים. הניסיון להציג סיטואציה כזו כאחראית לסכסוך הוא מטופש. שדרות חוטפת לפני שמישהו בכלל חשב לעשות מצעד".

עופר, חבר קיבוץ ניר עם, גם הוא לא ראה במצעד מחו לל טרור. "אין לי בעיה עם מצעד הדגלים. אם מערכת הביטחון רואה לנכון לקיים אותו, אז שזה יהיה שווה ערך לשקט שלנו. דעו להגן עלי נו. זה בכלל אבסורד שאנח נו אלה שיכולים לשלם שוב את המחיר... זה המבחן של הממשלה החדשה לגבי הע תיד. אם נכיל את מה שיק רה - נדע שאפשר להמשיך לזרוק עלינו; אבל אם נגיב בצורה לא פרופורציונ­לית - הם יבינו מול מי יש להם עסק".

תומר גלאם, ראש עיריית אשקלון, מחזיק בדעה דומה. "ארגוני הטרור לא באמת צריכים סיבה. ראינו את זה עשרות פעמים בין מבצע למבצע, ולכן אנחנו בכו

ננות ובהיערכות תמידית, גם בשג רה וגם על רקע מצעד הדגלים. אנ חנו לא יכולים לאפשר לעצמנו לא לשאת את דגלי ישראל בעיר הבירה שלנו", הבהיר גלאם בשיחה עם "יש ראל היום".

במערכת הביטחון מעוניינים לנתק את האירועים בדרום מצעדת הדגלים בירושלים כדי לקטוע את הקשר שמ נסה חמאס לייצר בין עזה לירושלים. זאת במקביל להבטחה להגיב לירי.

אמש בשעה 21:30 כינס שר הבי טחון גנץ הערכת מצב בנושא בהש תתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש אגף המודי עין תמיר היימן ובכירי צבא נוספים.

התגובה להתגרות מרצועת עזה תהיה אפוא מבחנה הראשון של ממשלת בנט.

 ??  ??
 ?? צילומים: יהודה פרץ ?? השריפות בשדות עוטף עזה, אתמול
צילומים: יהודה פרץ השריפות בשדות עוטף עזה, אתמול
 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: אלעד מלכה ?? התייעצות גנץ והרמטכ"ל, אמש
צילום: אלעד מלכה התייעצות גנץ והרמטכ"ל, אמש

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel