Israel Hayom

התפרצות קורונה בבי"ס במודיעין: "הנגיף עוד כאן"

11 תלמידים משכבת ו' בביה"ס אסיף אובחנו כמאומתים לנגיף לאחר שאחת התלמידות נדבקה מאביה, ששב מחו"ל ● כ 140 תלמידים נשלחו לבידוד ● העירייה: "מבקשים להמשיך לעטות מסיכות בבתי הספר"

- שלומי דיאז, מיטל יסעור בית אור ונועם )דבול( דביר

עיריית מודיעין מכבים רעות בשיתוף פיקוד העורף ביצעו לאורך יום שלישי בדיקות קורונה ל 140 תלמידים בבית הספר היסודי "אסיף" בעיר, לאחר שהתגלו בו כמה מקרי קורונה.

עם תחילת הבדיקות התגלה כי 11 תלמידים נדבקו עד כה. מבדיקה ראשונית עולה כי ההדבקה החלה על פי חשד לאחר שילדה נדבקה מאביה, שחזר משהות בחו"ל.

על פי עיריית מודיעין, במהלך יום שני התגלו שני תלמידים בש כבת כיתות ו' מבית הספר, שנמצאו חיוביים לנגיף הקורונה. בשיתוף עם קופות החולים בעיר ומשרד החינוך, נערכו בדיקות קורונה לכמה עשרות תלמידים. לאחר קבלת חלק מתשו בות הבדיקות, נוספו שלושה תלמי דים שנמצאו חיוביים לנגיף, ולפי כך היו ביום שני חמישה תלמידים מאומתים לנגיף בסך הכל.

אלא שכאמור, בבוקר יום שלי שי השבוע כבר עלה מספר הנדבקים ל 11 )וכמו כן, נדבק בן משפחה של אחד התלמידים(, ולכן החל מבוקר שלישי ביצע פיקוד העורף בדיקות נרחבות לתלמידי בית הספר "אסיף".

מהעירייה נמסר כי השכבה נמ צאת בבידוד החל מיום שני. המר חבים שבהם שהו התלמידים בבית הספר נוקו, ופעילות תנועות הנוער הרלוונטיות יתקיימו בזום.

"מקרי התחלואה התגלו בסמיכות להודעת משרד הבריאות על ביטול חובת עטיית המסכות. לאור ניסיון העבר והרצון לקטוע שרשראות הד בקה, במיוחד לקראת סיום הלימודים, מבקשת העירייה בשיתוף עם הנה גת ההורים של בית הספר להמשיך לעטות מסיכות במרחבי בית הספר ובכיתות, כמשנה זהירות". עוד נמסר שראש העיר יקיים עד היום בבוקר הערכת מצב נוספת יחד עם גורמי המקצוע וחמ"ל הקורונה, בתיאום עם פיקוד העורף. לאחריה יוחלט על שורת הצעדים הבאים אם יידר שו, ובכלל זה יישקלו ריחוק מניעתי ולמידה מרחוק.

ברשתות החברתיות פרסמה העי רייה הודעה נוספת, ולפיה: "אנו מז כירים את הכלל הכי חשוב, תמיד, גם אם נדמה שהקורונה מאחורינו - לא שולחים ילד או ילדה שאינם חשים בטוב לגן או לבית הספר. במיוחד עלינו לזכור שהילדים אינם מחו סנים. התחלואה בבית הספר מזכירה לכולנו כי למרות ההקלה בהנחיות, נגיף הקורונה עדיין כאן - ולכן חובה עלינו להקפיד על הנחיות משרד הב ריאות: לא לצאת מהבית אם מרגי שים לא טוב, ולא לשלוח את היל דים למוסדות החינוך אם יש חשש שהם חולים או שבאו במגע עם אדם שאובחן חיובי לקורונה. רק כך נוכל למנוע את התפשטות הנגיף".

261 מאומתים

בתוך כך, שלשום התגלו 25 מאובחנים חדשים לנגיף - 14 מתו כם הגיעו מחו"ל: שלושה מבלארוס, שניים מאיחוד האמירויות ושניים מסלובניה. מאומת אחד הגיע מכל אחת מהמדינות הבאות: ארה"ב, חוף השנהב, רואנדה, טורקיה, אתיופיה, ספרד ורוסיה. כמו כן, שלושה חיוביים נוספים לנגיף התגלו בקרב קהילת בני המנשה, שעלו לאחרונה ארצה מהודו. כיום יש בישראל 261 בני אדם שאובחנו כמאומתים לנגיף, 29 מהם מאושפזים בבתי חולים במצב קשה. מתוך 28,509 בדיקות לאבחון הנגיף שבוצעו אתמול, עומד שיעור החיוביים על 0.1 אחוז. בבתי החו לים הגדולים חגגו אתמול את הורדת המסיכות, אבל טיוטת חוזר של מנהל רפואה במשרד הבריאות תחייב עוב דים שאינם מחוסנים להמשיך לעטות אותן. גם במחלקות שמוגדרות רגי שות )מלר"ד, אונקולוגיה, השתלות ועוד( תימשך עטיית המסיכות. במק רה של התפרצות בבתי החולים, מנה ליהם יוכלו לחייב את צוות העובדים לעטות מסיכות. למטופלים במחלקות רגישות יומלץ גם כן להמשיך לע טות מסיכות.

שלשום התגלו 25 מאומתים שחלו בנגיף, 14 מתוכם הגיעו מחו"ל, ובהם כאלו ששבו מבלארוס ומאיחוד האמירויות

 ?? צילום: יהונתן שאול ?? ביה"ס אסיף במודיעין. למצולמים אין קשר לידיעה
צילום: יהונתן שאול ביה"ס אסיף במודיעין. למצולמים אין קשר לידיעה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel