Israel Hayom

"הממשלה חייבת לסייע, המלונות בארץ יתאוששו רק בעוד שנה"

-

בפאנל שעסק בתיירות פנים סיפר מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, על המצב הקשה של הענף. "אני לא חושב שיש ענף שספג מכה כל כך קשה", אמר הלוי. לדבריו, "כולם נערכו לחמישה מיליון תיירים - חברות האוטובוסים, המסעדות - כל התחומים שק שורים ותלויים בתיירות נפגעו מאוד ממשבר הקורונה וספגו מכה קשה".

מצד שני, תיירות הפנים מחפה מעט על הצניחה בתיירות החוץ. "אנחנו רואים ישרא לים שיוצאים לטייל בארץ, מגיעים למלו נות, ונהנים מכל מה שיש לישראל להציע", אמר הלוי. הוא המשיך ופירט כי "בערך 40% מהמלונות עובדים כרגע, אך גם אלו שעו בדים עושים זאת בווליום מאוד מאוד נמוך. אנחנו משווקים את ישראל גם כיעד קולינרי לתיירים, ויחד עם היקבים שיש לנו, מצעד הגאווה, הנגב והגליל ועוד - ישראל היא יעד תיירותי נפלא".

יפעת יגר, הבעלים של חברת MAGMA אמרה כי "אנחנו חברה שמתעסקת בטבע וב שטח, והשינוי לתיירות פנים היה נוח מב חינתנו. הרבה ישראלים יצאו לטייל איתנו בישראל". השף טום אביב התייחס גם הוא למשבר בתיירות הפנים בישראל, ואמר כי "יש גם צדדים חיוביים: אנחנו רואים אנשים שבאים לאכול, ונשארים ללילה בתל אביב".

טלי לאופר, מנכ"לית התאחדות סוכני הנ סיעות התייחסה לתיירות הבינלאומית. לדב ריה, "משרד הבריאות בישראל מאוד מחמיר, אבל אני לא יכולה להיכנס לנעליהם. בחוד שים הקרובים לא יקרה שום דבר, והממשלה

חייבת לתמוך בנו כדי שנוכל לשרוד את התקופה הזאת עד שתעבור. זה יכול לקחת עד שנה". לאופר ציינה כי "אני חושבת שהולכת להיות חזרה גדולה של עולם סוכני הנסי עות, תהליך הנסיעה הפך למורכב. ברגע שיש מישהו בעל ידע - הוא יהיה החזק מכולם, יחד עם מענה אנושי".

טלי נוי, סמנכ"לית איסתא הוסיפה כי "השינוי במערך ההזמנות שעובר ענף התיירות הוא מעניין: אנחנו רואים שילוב של הזמנות באמצעות טכנולוגיה וכמובן מתן מענה אנושי. הנוסע ירצה את האפשרות לדבר עם סוכן כדי להרגיש יותר בטוח". ניר מזור, סמנכ"ל קשרי תעופה סיכם כי "לאורך כל הקורונה שמענו שאנשים לא יעלו על מטו סים, ולא ירצו לחזור לשוט או לנפוש בבתי המלון. אנחנו רואים שהכל משתנה, וגם לשיט של רויאל קריביאן שהיה אמור להפליג מי שראל היו לנו עשרות אלפי הזמנות".

 ?? צילום: יהודה בן יתח ?? תיירים במלון באילת
צילום: יהודה בן יתח תיירים במלון באילת

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel