Israel Hayom

זינוק בעלייה: אלפי עולים בדרך לארץ

אפקט הקורונה? 5,000 עולים מארה"ב ומקנדה ב 2021 ● שנת שיא של בקשות לפתיחת תיקי עלייה ב 2020 ● מקס גולדמן: "ידעתי שפה ביתי"

- יורי ילון

כ 5,000 עולים חדשים מארה״ב וקנדה עתידים לע לות לישראל ב 2021 - כך עולה מנתוני ארגון ״נפש בנפש״ האח ראי לעלייה מצפון אמריקה בשיתוף משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית, קק״ל ו .JNF-USA

השיא צפוי להיות בחודש אוגוסט עם יותר מ 1,000 עולים חדשים, זאת בכפוף לקבלת כל האישורים הנדר שים על ידי הגורמים השונים המעור בים בתהליך. לשם השוואה, את שנת 2020 סיכם ארגון ״נפש בנפש״ עם 3,168 עולים חדשים מצפון אמריקה.

בארגון ״נפש בנפש״ מדווחים כי עונת הקיץ הקרובה צפויה להיות עונת שיא בעלייה לישראל, זאת כפועל יוצא מהגידול הניכר בבקשות לפתיחת תיקי עלייה שה תקבלו בארגון בתקופת הקורונה.

עלייה של 95% מ 2020

ב״נפש בנפש״ ציינו כי במהלך שנת 2020 התקבלו בארגון 14,022 בקשות לפתיחת תיקי עלייה ליש ראל, זאת בהשוואה ל 4,582 בק שות בלבד בשנת .2019 בארגון הוסיפו כי מינואר 2021 עלו ליש ראל 1,171 עולים חדשים - גידול של 95% ביחס לתקופה המקבילה ב 2020 ו 22% ביחס ל .2019

"רואים גידול עצום"

בין העולים שמגיעים הקיץ, נחת בישראל מקס גולדמן בן ה ,19 עולה חדש ממרילנד שבארה״ב, שעלה לארץ כדי להתגייס לצה״ל כחייל בודד: ״אחרי שסיימתי את המכי נה הקדם צבאית שלי, מכינת 'קול עמי', התחלתי להרגיש כמה ישראל היא באמת הארץ שלנו, ושאני חייב להגן עליה. ישראל היא המקום המ רכזי ששומר על יהודים בכל העולם, ולהיות חלק מזה ולתרום למדינה זה משהו מיוחד.

"עם התחושה הזאת ותחושת החיבור שלי לחברים מהארץ, ל'חוצפה' הישראלית ולהתנהלות היומיומית של האנשים - ידעתי שפה יהיה הבית החדש שלי. אני עולה לארץ באופן רשמי, ואני כל כך מתרגש לחזור הביתה ולגור בארץ ישראל״.

הרב יהושע פס, מייסד ומנכ״ל ״נפש בנפש״: ״אחרי שנה מלאת אתגרים, שבה מדינת ישראל הוכי חה את חוסנה ואת תושייתה, השנה אנו רואים את מימוש הגידול העצום שחווינו אשתקד בבקשות לפתיחת תיקי עלייה.

"עולים רבים הולכים לממש את חלומם ולהכות שורשים בארץ, כשהשיא יהיה בעונת הקיץ עם רכבת אווירית של עשרות קבו צות עולים מצפון אמריקה שינחתו בשערי מדינת ישראל״.

הרב פס: "עולים רבים הולכים לממש את חלומם ולהכות פה שורשים, כשהשיא יהיה בעונת הקיץ עם רכבת אווירית של עשרות קבוצות עולים שינחתו בישראל"

 ?? צילום: שחר עזרן ?? עולים שהגיעו בסיוע "נפש בנפש"
צילום: שחר עזרן עולים שהגיעו בסיוע "נפש בנפש"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel