Israel Hayom

צבע זה כוח

אחד הדברים הכי משמעותיים בעיצוב הוא הצבע, שיכול ליצור אשליות, לעורר עניין ולשנות את מראה החדר ● החל מקירות כוח ועד לאשליות גודל - כך תשלבו גוונים בבית

- אורי סלע

צדלת בע משקף במידה רבה את הטעם האישי, את תעודת הזהות שמב

אותנו מהשאר. הוא גורם לנו להיות קצת פחות עדריים והרבה יותר מקו ריים וייחודיים. אדריכלים ומעצבים רבים יוצרים דוגמאות לשימוש בצבעוניות עזה בפרויקטים בעלי מאפיינים אלגנטיים, מינימלי סטיים ותעשייתיים. שילוב צבע בחלל הוא תורה בפני עצמה. צבע יכול ליצור אשליה של מרחב או אינטימיות ביתית חמימה - בעזרת קירות צבועים, פריטי ריהוט או אביזרים דקורטיביים.

אשליות

כשמדובר ביצירת אשליה של גודל ומרחב, יש שני דברים שכדאי לדעת: הראשון הוא שגוון לבן פותח ומרחיב. אם תבחרו בווילונות ובשטיחים בצבע הלבן, התחושה תהיה של חלל רחב ומאוורר. העניין בחדר כזה יגיע מהטקסטורות ומעו שר החומרים שתכניסו אליו, וכן מנקודות מדודות של צבע שי שתלבו באמצעות כריות, חפצי נוי או כל תוספת קטנה אחרת. הדבר השני הוא צביעת רצועת קיר ליצירת אשליה של גובה. אפשר לצבוע את החלל בגוון ני טרלי ולבחור בקיר או בחלק ממנו שייצבעו בגוון עז יותר, מהתקרה ועד הרצפה. באופן הזה נוצרת אשליה של חלל גבוה.

קירות כוח

אלטרנטיבה נהדרת לשלב צבע עז בחלל ולשמור על מינון נכון היא קיר כוח. כדאי להישאר עם קיר אחד, אחרת התוצאה עלולה להיות מדויקת פחות. קיר כוח מושך אליו את תשומת הלב ומכניס ייחוד רב לחלל. זה יכול להיות קיר בסלון, במבואת הכניסה או בפינת האוכל. כדאי לצבוע אותו בגוון מיוחד ואף לתלות עליו פריטים דקורטיביים דוגמת מראה או מערכת מידוף לא שגרתית. אפשרויות נוספות הן טפטים או בחירה בחומרי חיפוי מע ניינים אחרים כמו אריחים מיוחדים ופורנירים בגימורים שונים. קיימים היום טפטים ואריחים עם הדפסים שבהם גם אלמנטים תלת ממדיים, שיוצרים פני שטח המדמים את חומרי המקור כמו במבוק, עץ, בטון ורבים נוספים. קיר כוח יכול לעמוד בפני עצמו או לשמש רקע לספרייה, למשל, שתקבל באופן הזה תמיכה עוצמתית למראה מתוחכם ומלא אופי.

כתמי צבע

החלל יוכל להיראות מעניין יותר בעזרת כתמי צבע, שיכולים ליצור מראה ססגוני מאוד אם משלבים כמה גוונים יחדיו, או לשדר מסר קצת יותר מאופק באמצעות שימוש בגוון אחד. אם הספה אפורה, אפשר להניח עליה מקבץ כריות צהובות ולמקם לצידה עציץ ירוק. במקרה אחר, על אותה הספה בדיוק יהיה אפשר לשלב מקבץ מעט יותר נועז עם הדפסים ושילובי גוונים עזים יותר. לצד הספה אפשר להוסיף גוף תאורה ססגוני, כמו מנורת טיפאני מפסיפס זכוכיות צבעוניות למראה בוהמייני.

עשו זאת בעצמכם

כדאי לדעת שאפשר ליצור את נקודות הצבע

גם בעצמכם. נחלת בנימין בתל אביב היא דוגמה למקום שכיף להיאבד בו - עושר מרחיב לב של חנויות בדים, שבעזרתם תוכלו לעצב לעצמכם את מקבץ הכריות הססגוני שלכם ולהביע את טעמכם האישי. גם את העציצים שקניתם במשתלה אפשר לצבוע ולקשט בהתאמה לחלל באמצעות ספריי צבע בכל גוון, אפילו מטאלי. כל קקטוס שרכשתם בעציץ פלסטיק חום יכול להפוך לנקודה ירוקה ורעננה בתוך עציץ מטאלי בגוון פליז.

לקבל השראה

מגזינים וספרי עיצוב שמביאים לידי ביטוי את השימוש בצבע הם מקורות מצוינים להש ראה. אחד הספרים שמעניקים לא מעט רעיונות וכיוונים הוא ‪,"THE HOUSE OF‬ GLAM"

ספר המספק הצצה לבתים ברחבי העולם שעיצבו מעצבי פנים הידועים בזיקתם לצבעו ניות. "sindroms" הוא מגזין נוסף שכדאי להביא בחשבון - בכל פעם הוא מוקדש לג וון אחר ומראה כיצד הוא יכול לבוא לידי ביטוי בחללי הבית. .1 עיצוב: קרן ניב טולדנו, וילונות:

,TRAUB צילום: איתי בנית .2 באדיבות נירלט 3 עיצוב: סטודיו ,desiRing צילום: אורית ארנון 4 עיצוב: ,desiRing צילום: אורית ארנון .5 באדיבות פרט ליבינג .6 באדיבות רשת השטיח האדום, עיצוב וצילום: מעיין פיינשטיין, הום סטיילינג

7 . עיצוב פנים: בן רזניאלי, צילום: אורן עמוס, באדיבות גולדשטיין טפטים

 ?? "sindroms" ?? בחירה בווילונות לבנים תיצור תחושה של חלל רחב ומאוורר אפשר לבחור קיר שייצבע עם הדפס לאשליית חלל גבוה בחירה בגוון מיוחד למטבח יכולה להוות את כתם הצבע המבוקש הצבע הוא התוכן. מגזין
"sindroms" בחירה בווילונות לבנים תיצור תחושה של חלל רחב ומאוורר אפשר לבחור קיר שייצבע עם הדפס לאשליית חלל גבוה בחירה בגוון מיוחד למטבח יכולה להוות את כתם הצבע המבוקש הצבע הוא התוכן. מגזין
 ??  ?? קיר הכוח יכול להיות גם בחדר השינה
קיר הכוח יכול להיות גם בחדר השינה
 ??  ??
 ??  ?? קיר הכוח האפור משמש רקע מתוחכם לשתי כורסאות בצבעוניות נוכחת
קיר הכוח האפור משמש רקע מתוחכם לשתי כורסאות בצבעוניות נוכחת
 ??  ?? הקיר והשטיח הניטרליים משמשים רקע לספה הוורודה
הקיר והשטיח הניטרליים משמשים רקע לספה הוורודה
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel