Israel Hayom

מותחן פשע כמעט מושלם

"נוטר טינה", ארה"ב 2021

-

"נוטר טינה" הוא מותחן פשע מפתיע, מהודק וכמעט מושלם שמוצא את התס ריטאי במאי גאי ריצ'י )"סנאצ'", "שר לוק הולמס"( ואת כוכב הפעולה הפופולרי ג'ייסון סטייתאם )"קראנק", "מהיר ועצבני ("7 בשיאם.

העלילה מתרחשת בלוס אנג'לס וס טייתאם מגלם את היל, טיפוס אפלולי ומסתורי שמתחיל לעבוד בחברה שמאב טחת כלי רכב משוריינים. היל אמנם מת גלה כאדם מופנם שאינו מרבה במילים, אך הקולגות שלו חשים שמשהו מבעבע מתחת לפני השטח. התחושה הזו רק מת חזקת לאחר שחברם החדש מפליא לסכל שוד מזוין של רכב משוריין ביעילות ובקור רוח השמורים למקצוענים.

אז מה הסיפור של היל? התסריט המ פותל והמדמם של ריצ'י )שמבוסס על תסריט של סרט אקשן צרפתי בשם Cash" ("Truck שומר את הקלפים קרוב לחזה ולוקח את הזמן עם מתן התשובות. חלקו הראשון של הסרט מוקדש לחברת האבט חה, לעובדיה ולכמה ימי עבודה שגרתיים )שבמהלכם יש לא מעט אקשן(.

בהמשך, התסריט לוחץ על הברקס, קופץ אחורה בזמן כדי למלא את החסר, והאירוע המרכזי, שמניע את הסיפור, מובא מכמה נקודות מבט, בסגנון "רשו מון". באופן לא שגרתי, חבורה שלמה של דמויות חדשות, ומרתקות בפני עצמן, מוצגת על המסך לראשונה כעבור לא פחות משעה של סרט. ורק אז, אחרי שכל הפרטים ברורים, כל הדמויות נפגשות לגרנד פינאלה ארוך ומסעיר.

זה אמנם מסובך, אבל ריצ'י מנווט את העניינים ביד בטוחה ובזרוע נטויה ודואג שכל הרכיבים יישבו בול במקום. באופן משמח, הוא מוותר הפעם על השטיקים הצורניים, שהפכו עם השנים לסימן ההיכר שלו, ונוקט סגנון קומפקטי שאינו מכיל התחכמויות מיותרות. בתוך כך, גם הפ סקול האפקטיבי והנפלא של כריסטופר בנסטד תורם רבות לבניית האווירה הקו דרת ועוכרת השלווה.

מבחינת צוות השחקנים, "נוטר טינה" הוא חגיגה של ממש. מלבד סטייתאם, שמגיש הופעה סופר מפוקסת ומרשימה, האנסמבל המשובח כולל שמות מוכרים )כמו ג'וש הרטנט ואנדי גרסיה(, לצד שמות פחות מוכרים )כמו הולט מקאלני ודארל ד'סילבה(. כל אחד מהם מקבל את ההז דמנות שלו לעמוד במרכז הבמה ולזרוח, ואפילו סקוט איסטווד )הבן של קלינט(, שמופיע כאן בתפקיד קטן אך חיוני, הצ ליח להרשים אותי לראשונה. סרט פצצה. ציון: 9

 ??  ?? הופעה מפוקסת ומרשימה. ג'ייסון סטייתאם ב"נוטר טינה"
הופעה מפוקסת ומרשימה. ג'ייסון סטייתאם ב"נוטר טינה"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel