Israel Hayom

מסתדר בשלשות

- דור הופמן

השער שכבש יואל פוהיאנפאלו מול דנמרק אמנם סידר לנבחרתו פינלנד שלוש נקודות היסטוריות, אבל היה גם העצוב ביותר בקריירה שלו ● זה קרה אחרי ששחקן היריבה כריסטיאן אריקסן התמוטט ונשקפה סכנה ממשית לחייו ● הערב מול רוסיה הוא יקווה לחגוג שוב, ורצוי עם סימן ההיכר שלו - שלושער

את השער ההיסטורי שלה, הראשון והיחיד עד כה בטורניר גדול, שהגיע בני סיון הראשון והיחיד שלה לשער, פינ לנד לא חגגה. ברגישות שאינה מובנת מאליה, וראויה להרבה מאוד כבוד, כובש השער יואל פוהיאנפאלו הפגין איפוק יוצא דופן ושמר את הרגשות שלו לעצמו.

מצבו הבריאותי של כריסטיאן ארי קסן, שהתמוטט כשעה וחצי קודם לכן על הדשא, שם את הדברים בפרופו רציות, וגם החלוץ בן ה 26 הבין זאת בלהט הרגע הפרטי שלו ושל מולד תו. "הדבר היחיד שעבר לי בראש זה אריקסן ובריאותו", סיפר פוהיאנפאלו בסיום המשחק מול דנמרק, "האינס טינקט הראשוני היה לחגוג את השער, אבל כפי שרואים בטלוויזיה - לא הר גשתי שזה הדבר הנכון לעשותו".

הגול הזה, ובעיקר מה שמסביב לו, הם עוד פרק בקריירה המרתקת של פוהיאנפאלו. הוא נולד בהלסינקי ב ,1994 ופחות מ 18 שנים אחר כך כבר עשה כותרות בכל רחבי העולם. במשחקו הראשון ב HJK הלסינקי, וכשהקבוצה שלו בפיגור, הוא הפך את התוצאה עם שלושער בתוך פחות משלוש דקות. "אם אני לא טועה, זה היה בתוך 2:42 דקות", הוא שחזר לא חרונה לאתר הבונדסליגה, "ונדמה לי שזה השלושער המהיר בהיסטוריה במשחק בכורה".

שמו של פוהיאנפאלו התפשט בי בשת כמו אש בשדה קוצים בעקבות אותה שלישייה, עד כדי כך שחלום חייו הפך לפתע לאפשרות ריאלית. ליברפול, הקבוצה האהודה עליו ועל אביו, זימנה אותו למבחנים שבסופם הציעה לו חוזה לשלוש שנים, אלא שפוהיאנפאל­ו - מעריץ של מייקל אואן - נאלץ לסרב, כי חשש שלא יזכה למספיק דקות משחק באימפריה האנ גלית. הוא הרי רוצה לשחק כדורגל.

אז במקום ליברפול, פוהיאנפאלו בחר בבאייר לברקוזן, שמייד השאילה אותו לאאלן ולפורטונה דיסלדורף מהליגה השנייה. החלוץ הפיני עשה שם את מה שהוא יודע - וכבש שלו שער מהיר שזיכה אותו בתואר שחקן חודש אוקטובר .2014 לברקוזן החזי רה אותו לשורותיה, וב 2016 קיבלה ממנו את סימן ההיכר: שלושער בתוך 12 דקות מול המבורג. אלא שכמו אצל אלילו האנגלי אואן, הפציעות החלו להופיע בזו אחר זו.

בין 2018 ל 2019 הקרסול של פוהיאנפאלו לא עמד בעומס. הפיני היה מחוץ למגרשים במשך 550 ימים, פספס כמעט 60 משחקים, ובראשו הס תובבה מחשבה על פרישה מוקדמת. "נאלצתי להתחיל בכל פעם מחדש. זה היה מאוד קשה", סיפר לתקשורת במולדתו, ולשמחת כולם הוא נשאר.

כמעט נשאר בחוץ

בעקבות הפציעות, פוהיאנפאלו כמעט לא היה חלק מהמסע המופ

לא של נבחרת פינלנד ליורו. הוא שיחק רק 81 דקות כמחליף בכל קמ פיין המוקדמות, אבל בחודש אפריל האחרון הוא שלח למאמן שלו מארקו קאנרבה איתות - את האיתות שלו. במדי אוניון ברלין שאליה הושאל, מול ורדר ברמן, הוא הפך פיגור של גול לניצחון 1:3 עם שלושער ענק בתוך 17 דקות בלבד. זה היה הש לושער הראשון של שחקן אוניון בבונדסליגה, ושעריו הראשונים של פוהיאנפאלו כשחקן הרכב ולא כמי שעולה מהספסל. "כשמקבלים הז דמנות - צריך לדעת לקחת אותה", סיכם הפיני.

ביום שבת האחרון מול דנמרק, החלוץ בן ה 26 קיבל את ההזדמנות. קאנרבה העלה אותו ב 11 הפותחים במשחק ההיסטורי של פינלנד בטו רניר גדול, ופוהיאנפאל­ו שוב לקח. הוא אמנם לא כבש שלושער, אבל הגול היחיד שכבש, ובטח מה שעשה אחריו, היו שווים הרבה יותר מכל שלושער שכבש בחייו.

 ??  ?? הרגע שהעיב על החגיגות
הרגע שהעיב על החגיגות
 ??  ??
 ?? צילומים: GettyImage­s ?? פוהיאנפאלו כובש מול דנמרק. בתמונה הקטנה: מכבד את אריקסן ולא חוגג
צילומים: GettyImage­s פוהיאנפאלו כובש מול דנמרק. בתמונה הקטנה: מכבד את אריקסן ולא חוגג

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel