Israel Hayom

איראן נערכת לבחירות לנשיאות מחר; המועמד המוביל - מקורב לחמינאי

המנהיג העליון חמינאי דחק בצעירים לצאת ולהצביע: "שיעור השתתפות נמוך יהווה ניצחון ללחץ של המערב" ● דשדוש בשיחות הגרעין באוסטריה: "ברור שבשלב הזה לא ייחתם הסכם עד שתוצג הממשלה האיראנית החדשה"

- דמיאן פצ'טר

לקראת הבחירות לנשיאות איראן מחר: שלושה מועמדים הודיעו אתמול על פרישתם.

אתמול נשא המנהיג העליון עלי חמי נאי נאום לאומה לקראת הבחירות וקרא לאזרחים לצאת להצביע, והזהיר כי שי עור השתתפות נמוך פירושו הצלחה של הלחץ הבינלאומי נגד המשטר.

בתמרון של הרגע האחרון, נגיד הבנק המרכזי היוצא, עבד אל נאצר חמאתי,

ניסה לזכות בתמיכה נוספת דרך דמותו של שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף, שאותו הבטיח לשריין בתור סגנו או להשאיר אותו בתפקידו אם ירצה.

סוכנות הידיעות "פארז ניוז", המ קורבת למשמרות המהפכה, פרסמה כי 27 קלפיות ייפתחו בארה"ב, שם חיים כמיליון וחצי איראנים. קנדה, לעומת זאת, אסרה על הצבת הקלפיות בשטחה.

ברקע הבחירות, נמשכות גם השיחות בין המעצמות לאיראן בווינה. נציגי המ דינות מנסים למצוא נוסחה אשר תהיה מקובלת על הצדדים, אך לפי שעה, הסיכויים להגיע לטיוטה סופית על חזרה להסכם המקורי של 2015 - קלושים.

אף שאינו נוטל חלק פעיל בשיחות, מנכ"ל גוף הפקחים הבינלאומי סבא"א, רפאל גרוסי, אישר שלא יהיה הסכם בסבב השיחות הנוכחי, ואמר לעיתון "לה רפובליקה" האיטלקי: "ההסכם ייאלץ לחכות לממשלת איראן החדשה".

משמעות דבריו היא שלא צפוי הסכם עם איראן עד תחילת אוגוסט לפחות, אז מסיים הנשיא רוחאני את כהונתו, אף שלכולם ברור שחמינאי הוא שקובע. משרד החוץ הצרפתי אישר כי המצב מסובך ונותרו "מחלוקות משמעותיות".

 ?? צילום: רויטרס ?? כנס בחירות של ראיסי
צילום: רויטרס כנס בחירות של ראיסי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel