Israel Hayom

צה"ל תקף בתגובה להפרחת בלוני התבערה

- היעדים: מתחמים צבאיים של חמאס לילך שובל

בתגובה להפרחת יותר מ 20 בלוני תבערה שלשום מרצועת עזה לעבר ישראל, תקף צה"ל מתחמים צבאיים של חמאס ששימשו מחנות ואתרי מפגש של פעילי טרור בחטיבות חאן יונס ועזה.

על פי הודעת צה"ל, במתחמים שהותקפו "התקיימה פעילות טרור". עוד נמסר כי "חמאס אחראי לנעשה ברצועת עזה ויישא בהשלכות לפעולותיו". בפן המדיני, בעקבות הפרחת בלוני התבערה לעבר ישראל שלשום, העבירה ישראל מסר למצרים שלפיו אם יימשך טרור בלו ני התבערה - התגובה הישראלית תהיה עוצמתית יותר. במערכת הביטחון מערי כים כי הסלמה נוספת של כמה ימים מול חמאס אינה אפשרות מופרכת. זאת, לנוכח המשך הפ רחת הבלונים ולאור כך שבישראל מעריכים כי בחמאס לא הבינו את המסר הישראלי, שלפיו ללא פתרון סוגיית השבויים והנעדרים, לא תהיה התקדמות בהליך ההסדרה ובשיקום עזה.

במערכת הביטחון התלבטו אמש אם לתקוף שוב בעזה בעקבות הפרחת ארב עה בלונים לעבר ישראל. חמאס לא רואה את הבלונים כטרור, אלא כמחאה עממית, ולפיכך בארגון לא חשבו שישראל תגיב. לאור התקיפה הישראלית בלילה, חמאס קיבל אתמול בבוקר החלטה שלא להפריח בלונים, וההערכה היא שמי שהפריח את הבלונים הם סוררים.

ההתלבטות הקשה היא גם סביב הרצון של ישראל להגיע למערכה נוספת בעזה ביוזמה ישראלית, ולא כתגובה לפעולות של ארגוני הטרור, על מנת שניתן יהיה לפתוח אותה בחיסול או בתקיפה מש מעותית. לפיכך, סבורים בישראל, הורדת בניין בעקבות הפרחת בלונים פוגעת במאמצים הללו.

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? התקיפה בעזה
צילום: אי.אף.פי התקיפה בעזה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel