Israel Hayom

ארה"ב: יהודים מותקפים לאור יום וללא חשש

ב 2013 נרשמו 751 תקריות אנטישמיות, ב 2020 זינק המספר ל 2,024 ● מנהיגים בקהילה היהודית: "אנו מותקפים באופן קולקטיבי בגלל מעשי ישראל"

- אריאל כהנא ארה"ב

שלושה שבועות לאחר סיום מבצע שומר החומות, בארה"ב נמשכות הפגיעות ביהודים. בכתבה שתתפרסם במו סף "שישבת" של "ישראל היום" מובאות עדויות של מותקפים מכמה זירות במדינה, נוסף על תגו בות פוליטיקאים.

רק לפני ימים ספורים אדם מבו

גר תקף ילד חרדי ששיחק עם חבריו במרכז לוס אנג'לס. המבוגר היכה את הילד בפניו, אך נעצר במהירות על ידי עד לתקרית. המשטרה עצרה את התוקף.

על פי נתוני הליגה נגד השמ צה, במאי 2021 היה מספר הפגיעות המדווחות והוודאיות ביהודים כפול מאשר במאי .2020 "העלייה הדרמ טית ביותר היתה בקטגוריית התקי פה", קובעת הליגה. מנתוני הארגון עולה כי מספר התקריות האנטיש מיות כמעט שילש את עצמו בשמונה השנים האחרונות. אם ב 2013 נרשמו שונה שיהודים מותקפים ומואשמים באופן קולקטיבי בגלל מעשיה של ישראל. הפעילים היהודים מותחים ביקורת על בכירים במפלגה הד מוקרטית, ובכלל זה חברי קונגרס וסנאט יהודים, שנמנעו מלגנות את הפגיעות משום שהדבר עשוי לפ גוע בהם פוליטית. בין היתר, אומ רים בקהילה כי מנהיג הסנאט צ'אק שומר, יהודי שמחוז הבחירה שלו היא העיר ניו יורק, חושש להפסיד את המושב שלו למנהיג הפופולרי של השמאל הפרוגרסיבי, ולכן נמנע מגינויים מפורשים.

 ?? צילום: אי.פי.פי ?? תקריות אנטישמיות
צילום: אי.פי.פי תקריות אנטישמיות

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel