Israel Hayom

שערורייה אנטישמית בצבא גרמניה: חיילים שרו "יום הולדת שמח להיטלר"

- ארז לין

שערורייה אנטישמית בגרמ ניה: כלי התקשורת המוביל "דר שפיגל" חשף כי עשרות חיילים בצבא הגרמני שהוצבו בליטא, במסגרת פעילות נאט"ו, שרו שי רים לכבוד הצורר הנאצי היטלר וכן שירים גזעניים ואנטישמיים נוספים, במהלך מסיבה בבית מלון שערכו לאחרונה.

באירוע, שהתרחש ביום הולד תו של הצורר הנאצי, המשתתפים אף ערכו "שולחן כבוד" להיטלר. שרת ההגנה של גרמניה, אנגרט קראמפ קארנבאואר, הבהירה כי "התנהגות כזאת אינה נסלחת ומטילה בושה על כולנו" והב טיחה כי כל מי שמעורב בתק ריות "ייענש בכל חומרת הדין". עקב החשיפה הוחלט על החז רת המחלקה המעורבת מליטא, ואגב כך התברר שחלק מחבריה אף היו מעורבים בתקיפה מינית וכן באירוע גניבת תחמושת.

לאחרונה נאלצה גרמניה להודיע על פירוק יחידה מש טרתית בפרנקפורט בגלל הש תייכות חלק מחבריה לפורומים של הימין הקיצוני, ולפני כמה חודשים פרשייה דומה התרחשה בכוחות המיוחדים של הצבא. פי רוק היחידה בפרנקפורט מוקדם יותר החודש היה מהלך חריג, ול מעשה חשף עד כמה המצב חמור בקרב לובשי המדים באזור.

במסגרת ההודעה על הפירוק ממשרד התביעה בעיר, הובהר כי מתנהלות כ 20 חקירות נגד אנשים שחברים ביחידה או כאלו שהיו חלק ממנה בעבר, בחשד שהיו מעורבים בפורומים מק וונים של הימין הרדיקלי. בין היתר, הם נחשדים בכך שה פיצו סמלים וטקסטים נאציים כבר בשנים 2017 ו .2016 בשנה שעברה, בנובמבר, פורקה יחידה צבאית על רקע דומה, שכלל גם טיוח של פעילות ימין קיצונית.

על שערורייה אנטישמית נוספת - בעמ' .33

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel