Israel Hayom

תחזית הפועלים: אינפלציה של 1.6% בשנה הקרובה

- ערן בר טל

"סביבת האינפלציה עלתה, ובחלק מהמדדים היא אף גבוהה מזו המשתקפת במדד המחי רים לצרכן", מעריכים כלכל ני בנק הפועלים, אחרי פרסום מדד מאי שעלה ב .0.4%

לדבריהם, "ניתן לראות זאת לדוגמה במדדים אחרים, כמו מדד המחירים ליצרן שעלה בשנה האחרונה ב 4.8% )ללא דלקים( או במחירי הדירות שעלו ב .5.6% אנו סבורים שטרם ראינו את רוב ההשפ עה של עליית מחירי הסחו רות בעולם, ושבחודשים הק רובים צפויים לעלות מחירי המזון והריהוט וציוד לבית. העלייה החדה במחירי הדירות צפויה להעלות גם את מחירי השכירות. "המדיניות המוני טרית בעולם ובישראל היא מאוד מרחיבה, וזה מעלה את סיכוני האינפלציה. האינפ לציה עשויה לעלות מדרגה נוספת אם נראה את השכר מטפס כתגובה לעליות המחי רים. מנגד, החזרה מהירה של העובדים בחל"ת יכולה למתן את הלחצים לעליות מחירים", מעריכים בבנק הפועלים.

בישראל פועלים גורמים שממתנים את עליות המחירים, כמו שער החליפין, התגברות התחרות וצעדי התייעלות, ולכן האינפלציה לא צפויה להגיע לרמות גבוהות כמו אלו שבארה"ב, לדוגמה. "אנו צופים כעת אינפלציה בשי עור של 1.6% ב 12 החודשים הקרובים", מסרו בבנק.

בעניין הריבית, לדעת כל כלני הפועלים, הבנקים המר כזיים בעולם, ובכלל זה בנק ישראל, מתייחסים לעליית האינפלציה כזמנית. אחד החברים בוועדה המוניטרית אף סבר בהחלטת הריבית האחרונה שראוי להפחית את הריבית לרמה של אפס. רמת האינפלציה בישראל תגיע בקרוב למרכז היעד של בנק ישראל, אבל ברמה זו בנק יש ראל עדיין לא שוקל להעלות ריבית. "אנו סבורים כי חזרת האינפלציה ליעד תביא לאי הארכת תוכנית רכישת איג רות החוב הממשלתיות", נאמר בסיכום.

 ??  ?? ייתכנו התייקרויות
ייתכנו התייקרויות

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel