Israel Hayom

זה רק ספורט (בערך)

שידורי יורו ,2020 רשת 13 וספורט ,3 כל היום

- ניר וולף עובר מסך

נו, ראיתם את הגול אתמול? שמעתם איך רונאלדו הסתבך עם קוקה קולה? גם אם לא, בטח כבר הבנתם שהקיץ הנוכחי עומד בסימן ספורט. יורו בימים, קופה אמריקה ואן.בי.אי בלילות, ובעוד קצת יותר מחודש יזניקו את האולימפיאד­ה. ההשפעה ניכרת כיום בפינות רחוב, וכמעט בכל ערוץ. יותר פרסומות ספורט וקמפיינים אינטנסיביי­ם לפיצות ולבירות, מבצעים לרוכשי טלוויזיות, והצפה של אייטמים בתוכניות שמתעלמות מכדורגל ברוב חודשי השנה.

ועדיין, למרות הרעש מחריש האוזניים שהוא מייצר סביבו, הספורט מעניין במקסימום שלו בערך 30 אחוז מהאוכלוסיי­ה בארץ, זאת לפי סקרים ומחקרים שנעשו בעבר. למעשה, הנתונים האלה משקפים את ההסכמה כי אין בישראל תרבות ספורט מפותחת.

גמר ליגת האלופות, בחודש שעבר, הביא לערוץ הספורט 9.3 אחוזי רייטינג; ואם נבחן את אירוע הספורט הכי נצפה בעולם, גמר המו נדיאל, נראה כי אמנם בשנת '98 היה גמר שקיבץ מול המסך 44.6 אחוזים מהישראלים )בזכות השתתפות ברזיל ושעת שידור בפריים טיים(, אולם רוב הגמרים אחריו נעו כאן באזור 38-35 אחוזי צפייה.

רוצה לומר, בזמן שאוהדי ספורט קמים באמצע הלילה כדי להתע צבן מפרשנות של שימי ריגר או סלבה ברזילי, משננים סטטיסטיקה על מלך השערים של נבחרת איראן ומדלקמים הרכבים משנות ה ,80 רוב האזרחים לא יצליחו להבין את ההתמכרות. חלקם פיתחו אפילו אנטי כלפי אירועים ספורטיביים.

כולם מכירים את רונאלדו ומסי, ויש כאלה שאוהבים רק אולימ פיאדות או מצטרפים לעיתים לצפייה משותפת עם החבר'ה; הם לא יצליחו להסביר את חוק הנבדל, אך כן היו רוצים להרגיש חלק מהעדר כשמישהו תוקע גול. אלה האנשים שיכולים להגדיל את הרייטינג למספרי 30 פלוס, אם רק ינגישו עבורם את החוויה. המדריך לשידורי ספורט להמונים: .1 מביאים סלב. טל פרידמן חבש שלשום פאה באולפן היורו, סיפר אנקדוטות בין המשחקים וסיים בריקוד. קודם לכן גיא לרר הגיע לבוש בחולצת נבחרת אנגליה, ואתמול ניגן עידן חביב שיר מאולתר בגיטרה.

.2 שולחים זרועות למיינסטרים. בשידורי היורו נוהגים לפרוץ לתוכנית הרדיו של דידי הררי כדי לשמוע פינת ספורט בהגשת הרון הרון ואתנחתה מוזיקלית. הופעות של זמרים יעזרו למשוך קהלים חדשים, ואם אתם לא מסכימים, לכו תתווכחו עם מארגני הסופרבול.

.3 מנסים להצחיק. בשידורי צ'רלטון ורשת 13 בחרו הפעם לשלב פינות הומור מטופשות, שמורכבות מחדשות מזויפות ומדיבוב אידיוטי לכדורגלנים זרים. זה יוצא יותר גרוע ופתטי אפילו ממערכוני ליגת האלופות המסורתיים של ערוץ הספורט.

.4 מצמצמים את הדיונים על 4-4-2 או ,3-5-2 את כמות הבדיחות הפנימיות והסיפורים האזוטריים, ומבליטים את הכוכבים הידועים. באמת מזמן לא דיברנו על רונאלדו וקוקה קולה.

.5 ממציאים שיתופי פעולה מוזרים. למשל, קורס יומי ללימוד כדורגל, שמתנהל בכל בוקר בתוכנית "פותחים יום" של רשת ,13 שבמסגרתו מישהו מדריך את אלעד זוהר בביצוע תרגילים בסיסיים כגון הקפצות, סלאלום או פדאלדה באמצעות כדור של ברצלונה - והכל לצלילי שירו של אייל גולן "חולה על כדורגל".

למה תמיד שידורי הספורט בישראל חייבים להיות בנאליים? איכשהו, כשמנהלים דיונים על חיזוק תרבות הספורט המקומית, על בניית דור העתיד שלנו, האשמה לרוב מוטלת על הממשלה והתקצי בים, על המתקנים העלובים והמנטליות הישראלית הבעייתית. אולם כדי לייצר תרבות ספורט אמיתית, למשוך פנימה עוד אנשים, צריך להתחיל במתווכת הראשית של הענף לציבור: הטלוויזיה שמשדרת אותו. זה תמיד יהיה חייב להתחיל בטלוויזיה.

 ??  ?? "שידורי יורו ."2020 כמה עצות חיוניות שימשכו צופים
"שידורי יורו ."2020 כמה עצות חיוניות שימשכו צופים
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel