Israel Hayom

סדרה על ספוטיפיי תעלה בנטפליקס

הסדרה העלילתית תעסוק בהולדתה של פלטפורמת המוזיקה השבדית, שהפכה למובילת הסטרימינג

- עמי פרידמן

ענקית התוכן נטפליקס הודיעה כי היא מפיקה סדרה חדשה, שת עסוק בעלייתה של פלטפורמת המוזיקה ספוטיפיי. הסדרה תכלול שישה פרקים ותספר איך הפכה ספוטיפיי למובילה בתחום הסטרימינג, וכיצד שינתה את תעשיית המוזיקה העולמית.

מגזין "וראייטי" מדווח שמדובר בפ רויקט עלילתי, אשר יתמקד ביזם הט כנולוגיה השבדי דניאל אק ובשותפיו, ובאופן שבו עיצבו את מודל ההאזנה למוזיקה בסטרימינג בחינם. הוא ית בסס על הספר ‪"Spotify Untold"‬ )"ספוטיפיי כפי שלא סופרה עד כה" בתרגום חופשי( שכתבו סוון קארלסון

ויונאס לייונהופוו­ד, שבו תיארו את שלבי ההתפתחות הראשונים של הח ברה. שלבים אלה כללו פניות לחברות תקליטים להצטרף למיזם, סכסוך מול מנכ"ל חברת אפל המנוח סטיב ג'ובס )שהתנגד נחרצות לשירות ונלחם נגד כניסתו לארה"ב(, ומלחמה מול אמנים כמו בוב דילן וטיילור סוויפט, שהתנגדו לכך שהיצירה שלהם תושמע בסטרימינג תמורת מחיר סמלי.

העבודה על הסדרה החלה ממש לאח רונה, ונכון לעכשיו היא נטולת שם. בת פקיד הראשי של דניאל אק יככב השחקן השבדי אדווין אנדרה )"ויקינגים"(. את שותפיו העסקיים יגלמו השחקן אולף סטנברג והשחקנית גיזם ארדוגן )מדר מת המתח השבדית "ח'ליפות"(. הסדרה מתוכננת לעלות בנטפליקס ב .2022

אחת השאלות המסקרנות היא אם הס דרה תכלול את דמותו של סטיב ג'ובס, שכן בספר הוא לוקח חלק משמעו תי בסיפור ההתפתחות של ספוטיפיי. בראיון מ 2019 סיפר המחבר קארלסון כי הוא ושותפו לכתיבה מצאו הוכחות לכך שג'ובס פעל כדי להציב מכשו לים בפני ספוטיפיי. השניים טוענים כי הספר מבוסס על "יותר מ 70 ראיונות ועל מקורות שטרם נחשפו".

 ??  ?? מייסד ספוטיפיי, דניאל אק
מייסד ספוטיפיי, דניאל אק

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel