Israel Hayom

מנדלבליט רומז: אתנגד לפיצול תפקיד היועמ"ש

- יאיר אלטמן

בנאום ראשון מאז חילופי השלטון התארח אתמול היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בכנס בר אילן, ורמז כי הוא מסתייג מהרעיון לפצל את תפקידו.

תחילה דיבר מנדלבליט על הצורך לשמור על שני הכוב עים של הפרקליט הצבאי הראשי )הפצ"ר(, כראש התביעה בצה"ל וכיועץ המשפטי של הצבא - ומכך הקיש על הצורך לשמור גם על תפקידי היועמ"ש, כראש התביעה מצד אחד וכיועץ המש פטי לממשלה מצד שני.

"העובדה כי בקצה הפירמי דה ניצב בעל תפקיד אחד, בעל נקודת מבט רחבה ומתכללת, מבטיחה את התאמת הסטנדר טים האכיפתיים לכללים המ שפטיים המהותיים שחלים על הסיטואציה. היא מונעת אכיפת יתר שאינה תואמת את האתג רים המיוחדים של לחימה בט רור", אמר היועמ"ש.

"ומהצד השני גם מחזקת את המעמד של הייעוץ המשפטי כשבא לאכוף את הדין במט רה להבטיח את קיומו של של טון החוק אף בעיתות לחימה. בהתאם לכך, גם ועדת הבדי קה הממשלתית בראשות השו פט טירקל עמדה בפניה השא לה אם נכון לפצל את הכובעים של הפצ"ר. הוועדה דחתה טע נות בדבר הצורך בפיצול כובעי הפצ"ר, וגיבשה המלצות שונות לחיזוק עצמאותם של גופי הת ביעה בצבא, תחת תפיסה כו ללת של כובע כפול למי שעומד בראש המערכת המשפטית הצ באית", סיכם מנלבליט ורמז גם על תפקידו שלו: "כל מי שחושב שאפשר להקיש מכך גם להק שרים אחרים, אקטואליים, אינו טועה בהכרח".

 ??  ?? מנדלבליט וסער
מנדלבליט וסער

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel