Israel Hayom

בת ה 96 עלתה לארץ: "לא האמנתי שזה יגיע"

כשהיא מוקפת ב 65 תינוקות, צעירים ומבוגרים - כולם בני משפחתה - נחתה תמי גולדנהירש מארה"ב ● בן משפחתה שסייע בהבאתה: "זו סגירת מעגל משפחתית"

- דן לביא

שלושה דורות, ובהם 65 תינוקות, צעירים ומבוגרים, חיכו לאיחוד המרגש עם סבתם בת ה־69. מסנט לואיס שבארה"ב נחתה אתמול בנתב"ג תמי גולדנהירש, אם המשפחה המורחבת. את מה שחיכה לה באולם קבלת הפנים, כנראה שאיש לא יוכל לשכוח.

לאט לאט ובצעדים מדודים, ירדה אתמול גולדנהירש מכבש המטוס ומשם צעדה, כשעובדי משרד העלייה והקו ליטה לצידה, להירשם כעולה חדשה. בחוץ המתינו לה רבים מבני המשפחה, לבושים חולצה אדומה ועליה מתנוססת ברכת "ברוכה הבאה, סבתא" ו"סבתא תמי עושה עלייה".

סבתא תמי בכלל לא ידעה שכולם מחכים לה בכיליון עיניים, והופתעה מקבלת הפנים החמה בזמן שכל צאצאיה שרים בקול ובהתרגשות גדולה "ושבו בנים לגבולם".

מי שעומד מאחורי הארגון המיוחד הזה הוא אלי זון, נשוי לנכדתה ואב לחמישה מניניה. "אנו חשים הודיה גדולה על ההזדמנות, ועל העובדה שלמרות הגיל, המכשולים הרבים בדרך, המצב הרפואי והקורונה - היא עושה את הצעד הזה של העלייה. זה קרה בעזרת משרד העו לייה והקליטה, הסוכנות היהודית ונפש בנפש. לרוב תהליך כזה אורך חצי שנה לפחות, ופה למרות הכל זה הסתכם בחודש. זו סגירת מעגל משפחתית. עכשיו ארבעה דורות חיים בישראל, סבתא רבתא הגיעה לבית שלה, לצד כל הנכדים והנינים. אתמול ברגע שלפני עלייתה למטוס, היא אמרה לחמותי: 'לא האמנתי שהיום הזה אי פעם יגיע'".

לאחר ההתרגשות של רישומה כעולה, יצאה גוו לדנהירש מבית הנתיבות ולפתע פגשה את כל בניה, נכדיה וניניה - חלקם עלו לפני שלוו שה עשורים. במהלך הפגישה,

תוך התרגשות רבה, כולם עמדו ושרו סביבה את ההמנון הלאומי. זון: "ככה אנחנו מבינים את הקושי העצום שיש לאנשים שעולים לארץ. אני עצמי ישו ראלי מלידה, ומי שלא חווה את תהו ליך העלייה קשה לו להבין את העוו צמה. לפעמים מסתכלים בעין עקומה על העולים החדשים, ולא מבינים כמה הצעד הזה קשה".

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנוו שטה: "תמי היא ההוכחה שאף פעם לא מאוחר להגשים את החלום ולעשות עלייה לישראל".

מעדיפים לגור בירושלים

גולדנהירש לא לבד. בעשור האחרון עלו מצפון אמריקה 38,475 עולים חדו שים. בתקופת הקורונה לבדה 2020-( )2021 עלו לארץ 4,790 עולים.

מהנתונים שבידי משרד העלייה והקליטה עולה כי מרביתם נשים )20,239( והיתר - 18,236 - גברים.

מרבית העולים מהעשור האחרון עברו להתגורר בירושלים - 8,352 שביניהם נמצאת גם תמי, בתל אביב ,5,382 בבית שמש ,3,482 ברעננה 1,608 ובמודיעין .1,253

385 מהעולים הם כלכלנים, 300 עובדים סוציאליים, 180 רבנים, יותר מו064 רופאים וו244 עורכי דין.

 ??  ??
 ?? צילום: יהונתן שאול ?? תמי גולדנהירש ובני משפחתה, אתמול
צילום: יהונתן שאול תמי גולדנהירש ובני משפחתה, אתמול
 ??  ?? פנינה תמנו שטה
פנינה תמנו שטה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel