Israel Hayom

עד שנת :2027 עלות הלחץ הנפשי במקום העבודה עשויה לזנק בכ־%05

- אסף גולן

מתח נפשי קיצוני במקום העבודה הוא לא רק דאגה בריאותית עם השפעה שלילית על רווחת העובד, יש לו גם עלות כלו כלית גבוהה שנמצאת במגמת עלייה מדי שנה.

מחקר חדש של מכון המחקר ‪Allied Market Research‬ מצא שהעלויות הנלוות לארגונים שממ עסיקים עובדים ברחבי העולם, בגין ניהול הלחץ הנפשי, האמירו למ2.8 מיליארד דולר 2019מב - וזה עוד לפני הקורונה. הן צפויות לטפס לכמ5.11 מיליארד דולר עד ,2027 כך חוזים החוקרים.

במחקר שערכה חברת אורקל נמצא 2020מש היתה השנה הלחומ צה ביותר עבור עובדים בארה"ב. לפי המחקר, 78% מהם מאמינים שהקורונה השפיעה בצורה חמומ רה על בריאותם הנפשית, 40% דיווחו שקיבלו החלטות מוטות ומ%09 אמרו שהלחץ במקום העמ בודה משפיע לרעה על החיים הפמ רטיים שלהם.

הדבר הוביל לשיעורים חסרי תקמ דים של דיכאון וחרדה.

מן הצד השני, ארגונים ששמו בעדיפות גבוהה את הבריאות הנמ פשית של העובדים, הצליחו לחזק בכמ%87 את נאמנותם, וכן הגדילו את תפוקתם ואת הצלחתם.

יחסים מבוססי אמון

יובל רכלין, מנכ"ל חברת גולמ בלמדוטס )GlobalDots( המספקת פתרונות טכנולוגיים חדשניים לאמ רגונים, הבין את המשמעות של הפמ חתת הלחץ בקרב העובדים ומנסה לספק לחברות מודלים של תרבות ארגונית גמישה.

"האדם מבחינתי הוא לפני המשימ מה וזה מוכיח את עצמו במ71 השמ נים שאנחנו קיימים", מאבחן רכלין בשיחה עם "ישראל היום".

לפי עדותו, "הקורונה לא פגעה כלל בפעילות שלנו, והעובדים שמרגישים בבית נשארים בארגון שנים רבות. זה מאפשר לעובדים לתת ללקוחות לא רק מהידע שלהם אלא גם מהניסיון שלהם, ולבנות עם הלקוחות מערכות יחסים מתמ משכות ומבוססות אמון ואכפתיות", סיכם רכלין.

 ?? צילום: ליאת מנדל ?? יובל רכלין
צילום: ליאת מנדל יובל רכלין

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel