Israel Hayom

שחקן מפתח, פיליפס

עתיד משפחתו הונח על כתפיו כבר כשהיה ילד, אחרי שאביו נכנס לכלא ● עד סוף השבוע שעבר לא שמעו עליו מחוץ לפרמייר ליג ● אבל הערב, לקרב על בריטניה מול סקוטלנד, קלווין פיליפס כבר יעלה לכר הדשא בוומבלי כגיבור לאומי בהתהוות של אנגליה

- דניאל לוי

ביום ראשון קיבלנו את ההוכחה לכך שהופעה אחת מרשימה בטורניר גדול שווה יותר ממאות משחקים בקבוצה במשך שנים. שחקן יכול להיות חלק מהליגה הטובה בעוו לם, אבל יעבור מתחת לרדאר של חובב כדורגל ממוצע, עד לאותן 90 דקות ביורו שבהן הפך לגיבור לאומי. עם בישול פנטסטי ומשחק נטול טעויות, זהו קלווין פיליפס שפרץ לתודעה בניצחון אנגליה על קרואטיה שווה. וכעת הוא יודע שכל הסבל שעבר בחייו היה

הילד שגדל בלידס, דקות מאצטמ דיון אלנד רואד, ראה כבר בגיל צעיר את אביו נכנס לכלא על סחר בסמים ותקיפה. אמו עבדה בשתי עבודות כדי לפרנס אותו ואת אחיו ואחיותיו, וכדי לממן את הצטרפותו לאקדמיית הכדומ רגל המקומית. תוסיפו לזה אחות נוסמ

פת, שנפטרה כמה חודשים לאחר שנומ לדה - ותקבלו ילד שלקח על עצמו לא מעט והבין שהצלחתו תשנה את העתיד של כל המשפחה.

מי שהחזיקה אותו כל הזמן עם הראש מרוכז בכדורגל היתה סבתו ואל, שהגימ עה למשחקים שלו מילדות, ואף הפכה לכוכבת כשתועדה בסרט שעשו עליו ב"אמזון". בפברואר האחרון היא נפטרה, והשאירה את הנכד עם צלקת נוספת, אבל גם עם רצון עז להוכיח גם לה שההשקעה לא היתה לחינם.

דרך הישר

הקשיים שעבר הפכו את פיליפס בן המ52 לשחקן ולאדם שהוא כיום. על הדשא תראו שחקן אגרסיבי, לוחם, אחד שאפשר לצאת איתו למלחמה, לויאלי לחולצה שהוא לובש. מרסלו ביילסה, מאמנו בלידס, שהצליח לסחוב את הקבוצה חזרה לפרמייר ליג לאחר 16 שנים, לא היה זקוק להרבה זמן כדי להבין מה יש לו ביד, והחיבור ביניהם שדרג את פיליפס בצורה משמעותית בארגומ עד לזימון המרגש לנבחרת.

מחוץ למגרש, הוא מתנדב ני צדקה ומנסה לגרום לילדים שגדמ לו בשכונות פשע לבחור בדרך הישר. "זה חלק מהייעוד שלי בחיים אחרי מה שעברתי", סיפר פיליפס ל"דיילי מימ רור". אחרי 12 הופעות בלבד במדים הלאומיים, הוא הצליח להפוך לשחקן מוכר בכל היבשת, וכבר מסומן על ידי קבוצות גדולות.

גם בשיח של הרשתות החברתיות הוא כבר מככב. "איזה שחקן פיליפס", כתב קשר נבחרת גרמניה לשעבר מסוט אוזיל, דקות לאחר סיום המשחק מול קרואטיה, בעוד מיכאל באלאק, גם הוא קשר נבחרת גרמניה לשעבר, העלה פוסט שבו כתב "פיליפס" עם תוסמ פת אימוג'י בצורת להבה, כדי להדגיש כמה התרשם.

לקראת הדרבי בין אנגליה לסקוטלמ נד הערב, בריטניה כולה דרוכה. האחות הקטנה, שהפסידה את משחקה הראשון לצ'כיה, זועמת על הזלזול שהיא זוכה לו מצד הקהל האנגלי, כאשר הקפטן אנדי רוברטסון הגדיל לעשות וביקש יותר כבוד.

במשחקים מהסוג הזה, שמלאים באמ מוציות ומתיחות היסטורית שהיא הרבה מעבר לכדורגל (ודי להזכיר את המפגש ביניהן ביורו ,)1996 השחקנים שבדמ רך כלל חשובים יותר מכל הם דווקא מסוגו של קלווין פיליפס, אלה שלא מתרגשים מלחץ, אלה שמבינים שהמ דרבי הוא מעל הכל.

 ?? צילום: אי.פי ?? פיליפס. תמיד רגוע
צילום: אי.פי פיליפס. תמיד רגוע
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel