Israel Hayom

דייויד סלע

70 שנים אחרי

- דייויד סלע

מתברר שאלימות היתה כאן מאז ומתמיד: ב ,1951 למשל, נוסע קיבל שני פליקים כואבים מנהג

הדיון בגיוס צעירות דתיות יידחה לכנסת הבאה

על סדר היום של ישיבת הממשלה שנערכה ב 17 ביוני 1951 עמד דיון בנוגע לחוק גיוס נשים דתיות, שהונח על שולחן הכנסת כבר חצי שנה קודם לכן. ראש הממשלה, דוד בן גוריון, הודיע בתחילת הישיבה ש"יש לדחות הדיון בנושא חשוב זה עד לאחר הבחירות", שיועדו להתקיים כעבור שישה שבועות. שר הדתות, יהודה לייב מימון, איש מפלגת החזית הדתית, אמר לנוכח הדחייה ש"מבחינתי, אפשר לדחות את הדיון עד קץ הימים. נשים דתיות לא יגויסו לעולם".

תופעה חברתית מדאיגה: נטישת תינוקות בציבור

בבוקר 15 ביוני 1951 נמצא על סף הדלת בלשכת העזרה הסוציאלית בתל אביב תינוק עטוף בחיתולים, שישן שנת ישרים. היה זה התינוק החמישי שננטש בעיר במהלך השבועות שחלפו. שר הסעד, יצחק מאיר לוין, הודיע ש"מקרים דומים מתרחשים בסניפי משרד הסעד במקומות רבים בארץ, ועד שהממשלה לא תעלה את תקציב משרדי - התופעה המדאיגה רק תלך ותתרחב".

הנוסע הוכה על ידי נהג האוטובוס - בגלל עודף

נהג קואופרטיב הנסיעות "דרום יהודה" זומן לחקירה במשטרת רחובות, אחרי שנוסע התלונן שספג מהנהג "שתי סטירות לחי מצלצלות", כדבריו. בירור העלה שהנהג הציע לנוסע לקבל עודף על כספו בצורת אסימון מתכת של חברת "דרום יהודה" )בתמונה(, ואילו הנוסע דרש שהעודף יגיע ב"מטבעות פרוטה אמיתיות". לדבריו, הנהג איבד את סבלנותו והיכה אותו. בית המשפט קנס את הנהג האלים בסכום של שתי לירות - "לירה בעבור כל סטירה". השופט הזהיר ש"בפעם הבאה שבה תתקוף נוסע - הקנס יוכפל ויתלווה אליו גם עונש מאסר".

 ??  ?? אסימון נסיעה של "דרום יהודה"
אסימון נסיעה של "דרום יהודה"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel