Israel Hayom

יפעת ארליך

אנשים טובים

-

סא"ל ה', ראש זירת עזה ב ,8200 התכוננה זמן רב למבצע ברצועה: "היה בי מתח איך אתפקד"

בשיאו של מבצע שומר החומות נקרא ראש אמ"ן, האלוף תמיר הימן, למשימה חשובה, במהלך סיור בבסיס מסווג של יחידת איסוף המודיעין ,8200 בדרום הארץ. שם, בטקס מאולתר מול מפקדים וחיילים טרוטי עיניים מימי המתיחוּת המתמשכים, הוא העניק לה', ראש זירת עזה ,8200־ב דרגת סגן אלוף.

ה' ,)33( נשואה ואם לשלושה, משרתת בחיל המודיעין כבר 15 שנים. "הופתעתי מאוד. למה שמישהו יזכור אותי בשיאה של מערכה כל כך מורכבת? זה די רגיל שבכירים מגיעים לשטח לסיורים, לכן לא חשדתי שראש אמ"ן הגיע גם הוא לביקור אצלנו בבסיס.

"ערכנו לו סיור, ואז הוא ביקש שנעלה מהבונקר לשיחת מפקדים. גם זה יחסית נפוץ, שמפקד בכיר רוצה להתעדכן ולהעביר מסרים למפקדים. עלינו למעלה, ואני רואה את כולם עומדים. עדיין לא נפל לי האסימון, למרות שזה נראה לי קצת משונה. חשבתי שזה לכבודו של ראש אמ"ן, אבל הוא הבהיר לי שזה דווקא לכבודי, כי אני מקבלת דרגה.

"התרגשתי. בראש ובראשונה מעצם הדרגה, ובעיקר מזה שהתפנו להעניק לי אותה תוך כדי הלחימה. זה היה קצת באסה שההורים שלי, בעלי והילדים לא היו נוכחים בטקס. האמת היא שהתקשרו אליהם, לבקש את רשותם להעניק לי את הדרגות בלעדיהם - והם הסכימו.

"היה בזה משהו מאוד מרגש, לקבל את הדרגות דווקא מול כל הפקודים שלי, שבדרך כלל לא נמצאים בטקסים כאלה. הרגשתי שאני מקבלת את זה בשמם ובזכותם. כמי שיושבת על כיסא המפקד, אני רואה איך הם עובדים בקצב מטורף, בנחישות. קשה שלא לראות את המצוינות בעיניים שלהם".

גם את המצוינות בעיניה של ה' קל לזהות. החיווך שזורח על פניה מסגיר כמה היא אוהבת את מה שהיא עושה, וכמה היא מאושרת מהאתגרים שמציב לה השירות ביחידה המסווגת. אנחנו נפגשות בבסיס של 8200 במרכז הארץ. הבסיס הקבוע שבו היא משרתת בדרום הארץ נמצא ברמות סיווג גבוהה במיוחד, ולכן אסור היה לנו לראיין אותה שם, בסביבה הטבעית שלה. גם צילום הותר לנו רק מאחור, וללא מצלמת וידאו.

ה' לובשת מדי אל"ף, בשילוב מגניב של מכנסי צבא, דרגות על הכתף, כיסוי ראש וקוקו שובב. את דרכה לא החלה .8200־ב אחרי שסיימה את לימודי התיכון באחת האולפנות התורניות במרכז הארץ, התלבטה בין שירות לאומי לגיוס לצה"ל. רוב הבנות בכיתתה בחרו בשירות לאומי, אבל היא הלכה בעקבות אחותה והתגייסה לתפקיד חוקרת מודיעין בפיקוד דרום.

היא יצאה לקורס קצינים, שם הכירה את ע', ששירת באותה עת 8200־ב והפך לבן זוגה. אחרי ששמעה שנפתח תפקיד חדש ביחידה, החליטה להציע מועמדות. היא היתה אז בדרגת סגן. "התראיינתי והתקבלתי לתפקיד. הכרתי את 8200 מבחוץ, כצרכנית של מידע מודיעיני, ופתאום נכנסתי לתוך היחידה הזאת, נפקחו לי העיניים והתאהבתי".

מסובך להסביר לאדם מבחוץ מה כל כך מיוחד ביחידה, מבלי לחשוף את צפונותיה. ה' מתאמצת לומר ולא לומר: "זאת יחידה מטורפת. קשה להסביר. היא מאוד מגוונת. אני פה כבר עשר שנים, ועשיתי כמה תפקידים שכל אחד מהם שונה ממשנהו ודורש הבנה אחרת והסתגלות לטכנולוגיו­ת חדשות. זה מעודד מאוד את היצירתיות. האתגר לא פוסק. זו יחידה עצמאית שנותנת את ההרגשה שאתה חלק ממשהו גדול, והמשהו הגדול הזה מסוגל לכל משימה, אבל ממש לכל משימה, באופן שהשמיים הם הגבול.

"כשהגעתי ליחידה הגעתי לתפקיד טכנו־מודיעיני. כל התפקידים שעשיתי הם על הרצף שבין סייבר לעיבוד מודיעיני. זה גם מה שאני הכי אוהבת, את החיבור בין בעיה מודיעינית שיש לה קצה מאוד ברור, לבין יכולות טכנולוגיות שאפשר להשתמש בהן כדי לפתור אותה. זאת ההתמחות שלי, לקחת שני עולמות תוכן ולחבר ביניהם".

בגיל ,23 אחרי שנתיים ביחידה, נישאה לע'. בינתיים הוא פרש משירות קבע, והיום הוא מתכנת בחברת סטארט־אפ. הם מגדלים יחד שלושה ילדים, בני ‪4 ,7‬ ושנתיים. או שמא נכון יותר לומר שע' מגדל - וה' מסייעת לו. למרות שהיא מאוד מתאמצת.

פעמיים בשבוע היא יוצאת מוקדם, נוסעת שע

תיים מהבסיס שבדרום לבית שבמרכז הארץ, ומוציאה את הילדים ממסגרות הלימוד ב־4 אחרי הצהריים. כדי להשלים את השעות ואת המשימות, פעמיים בשבוע היא נשארת ללון בבסיס. בשבתות היא בבית.

"ככה בחרתי לאזן בין הבית לשירות. זה יוצא שבימי שגרה אני עם הילדים חצי שבוע. החלטתי להישאר פעמיים בשבוע לישון בבסיס, כי אני משרתת בבסיס סגור, וחשוב לי גם להיות חלק מההווי של החיילים. זה מוסיף לי זמן לעבוד גם בשעות המאוחרות של הלילה. אלה השעות שבהן אני סוגרת פינות".

אל מבצע שומר החומות הגיעה ברגשות מעורבים. מצד אחד, כבר שנים שהיא ואנשיה נערכים לרגעי החירום, תוך ידיעה ששם ממתין להם המבחן האמיתי. מצד שני, היתה בה רתיעה, כדבריה, מפני המלחמה שהיא "דבר לא בטוח ולא נקי, ובמילים מפורשות יותר - מלחמה זה מפחיד".

היא נזכרת איך ישבה במוצאי השבת בבית, רגע לפני שהמבצע החל. הכוננות כבר היתה בשיאה, וה' הבינה היטב שמבחן החירום אכן הגיע. "לקחתי נשימה עמוקה לקראת הצפוי. היה בי המון

 ?? צילום: דו"צ ?? מקבלת את דרגות הסא"ל מראש אמ"ן, אלוף תמיר הימן )מימין(, וממפקדה ב 8200
צילום: דו"צ מקבלת את דרגות הסא"ל מראש אמ"ן, אלוף תמיר הימן )מימין(, וממפקדה ב 8200

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel