Israel Hayom

ירושלים של בנייה

-

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, נפגש עם מאות אנשי נדל״ן בוועידת ההתחדשות של מרכז הבנייה הישראכ לי. "ירושלים היא בירת ההזדמנויות של מדינת ישראל. זה הזמן להשקיע ולהאמין בעיר. השקעות קטנות יחסית יכולות לעשות כאן הרבה מאד כסף", הכריז ראש העיר.

"המטרה שלי בסופו של דבר היא להגיע לירושלים חזקה. אני רוצה להכ גיע 10-ל אלף יחידות דיור בשנה", הוסיף ראש העיר. "אנחנו מדברים על עיר ענקית, עם הרבה התחדשות עירונית, בנייה על קרקעות ריקות ותכ עסוקה. ירושלים מונה היום 950 אלף תושבים - יותר מפי 2 מתל אביב. 350 אלף תושבים ערבים במזרח ירושלים הופכים אותה לעיר הערבית הגדולה בישראל, 300 אלף חרדים - לעיר החכ רדית הגדולה 300-ו אלף נוספים הם חילונים וציונים דתיים".

משה ליאון הדגיש את רצונו להגדיל את העיר, ובעיקר את מספר התושכ בים החילונים והציונים-דתיים. "אנכ חנו עושים את כל המאמצים להוריד את הבירוקרטיה לאפס. בשנה שעבכ רה לא היו מספיק היתרי בנייה. הרמכ נו טלפונים ליזמים לשאול - מה עוצר אתכם? עד היום הממוצע היה 2,000 התחלות בנייה בשנה, השנה נחצה את ."4,000-ה

הוא הזכיר כי בדרום מערב העיר מתוכננות 15 אלף יח"ד ואמר: "אני עושה הכל כדי לא להתפתח לשטכ חים הירוקים שלנו. על כל ציר הרככ בת הקלה אנחנו הולכים לבנות 30 קוכ מות. כיום מקודמים בעיר 90 פרויקטים של התחדשות עירונית. 32,500 יח"ד בתהליך, מהן 7,740 מאושרות 534-ו בביצוע. בקריית יובל כ-8 אלף דירות מאושרות. הקו הירוק בשיא הביצוע שלו. בתחילת 2024 הוא יחל לפעול. הקו הכחול בשלבי מכרז סופיים".

 ??  ?? משה ליאון עם ערן רולס, יו״ר מרכז הבנייה
משה ליאון עם ערן רולס, יו״ר מרכז הבנייה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel