Israel Hayom

צביקה דוד, סגן נשיא ההתאחדות: "על הממשלה הנכנסת להגדיל את ההשקעות בתשתיות ובנייה

-

התכנון ארוך הטווח. המדינה מדברת על הכפלת האוכלוסיה עד ,2040 אבל מתנהגת כאילו זה לעולם לא יבוא".

לממשלה הנכנסת הוא קרא לפתוח דף חדש בתחום התכנון. "יש לקדם מייד הליך תכנון רב-שנתי, עם זינוק בבנייה 100-ל אלף דירות בשנה בתוך שנים ספורות. התכנון צריך לכלול שני מטרופוליני ענק בצפון ובדרום, עיכ בוי ערים רבות מיידית, המרת תוכניות חסרות עתיד לשטחי תעסוקה לדירות, חשיבה מחדש על בנייה לגובה ותכנון מגדלים משולבי שימושים שונים. לא תהיה דרך אחרת להתמודד עם העכ תיד במדינה עם קצב ילודה כמו שלנו".

הסינים משתלטים

בתחום התשתיות, צביקה דוד, סגן נשיא ההתאחדות, רואה הזדמנות לקכ פיצת דרך אמיתית. "בתקופת הקורוכ נה ההשקעה בתשתיות הייתה מפתח מרכזי למניעת הדרדרות המשק למכ שבר חמור הרבה יותר. הממשלה הנכ כנסת חייבת להחליט על הגדלת השקכ עות בתשתיות ובנייה ציבורית. הגדלת ההשקעה ל-6 מיליארד שקל תתרום לעלייה של 4% בתוצר עד 2023 ותכ קרב אותנו להיקף המקובל במדינות ."OECD

דוד התייחס לתהליך ההשתלטות של חברות בנייה סיניות על הענף. "מדובר ברעה חולה בחסות המדיכ נה. יש כאן תעשייה ענקית שמפרנסת מאות אלפי ישראלים, ואנחנו שבים ומתריעים על הסיכונים הכלכליים והביטחוניי­ם שבכניסת חברות זרות בבעלות ממשלת סין לענף שלנו. חבכ רות שרגליהן הודרו כמעט מכל מדינה במערב. זו אותה סין שהצביעה נגדנו באו"ם שוב ושוב ואותה סין שמואשמת על ידי נשיא ארה"ב בפגיעה בביטחון בכל מקום שבו היא בונה. אסור שיקכ רה לענף הבנייה והתשתיות מה שקרה לטקסטיל. סכנת הפוטנציאל הנוסף לזכיות של חברות סיניות וזרות בשנים 2021 עד 2029 מתוך תוכניות שאושרו ותוקצבו בלבד הוא לא פחות 50.3-מ מיליארד שקל. כל שקל כזה יכול לעכ בור ליידים ישראליות משלמות מיסים ותורמות למשק".

לדבריו, אם לא יהיה שינוי עד 2029 יאבדו 7,600 עובדים ישראלים את מקום עבודתם לסינים. רווחי החברות הסיניות על חשבון חברות ישראליות יגיעו 14-ל מיליארד שקל. "האשליה שהסינים עובדים מהר ובזול עומדת להתפוגג", טען. "אנחנו דורשים מהכ ממשלה לחקור לעומק את ההשפעה הצפויה מכניסתם לעבודה פה ובטוכ חים שהמסקנות יאפשרו שינוי תפיסה שיגן על הקבלנים הישראלים".

לסיכום הוסיף סרוגו שורת נושאים שדורשים טיפול מהממשלה, ביניהם הפחתת מס שבח על קרקע למגורים, הסכמי גג והסרת חסמים בהתחדשות העירונית.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel