Israel Hayom

המתיחות בדרום: אחרי יום של שריפות - עליית מדרגה בתגובת צה"ל | עדכונים באתר

החשדות נגד יוסוף אל באז: הסתה לאלימות, טרור ואיומים ● בית המשפט החליט לשחררו למעצר בית - אך ההחלטה עוכבה עד לערעור המשטרה

- ירון דורון

אימאם העיר לוד, יוסוף אל באז, נעצר אתמול בגין חשד להסתה לאלימות, טרור ואיומים, לאחר שפרסם ביום שלישי פוסט בפייסבוק עם הפניה לסרטון הקורא לכאורה לפגיעה בשוטרים.

מדובר בסרטון שהציג סצנה אלי מה של הרג שוטרים מהסרט "וולף קריק", כשלצידו הוא כתב: "הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חוסר צדק".

אל באז הובא אחר הצהריים לדיון בבית משפט השלום בראשון לציון, שבו ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו, אולם השופט הורה לשחררו למעצר בית למשך שבוע. בתגובה המשטרה ביקשה לעכב את שחרו רו כדי להגיש ערעור על ההחלטה, ובית המשפט נעתר לבקשה והאימאם יישאר במעצר לפחות עד היום, כדי לאפשר את הליך הערעור.

מהמשטרה נמסר כי אל באז נעצר על ידי בלשי היחידה הארצית לחקי רות בינלאומיות )יאחב"ל( בלהב ,433 במסגרת המאבק של משטרת ישראל בעבירות ההסתה המתבצעות ברשת ובהתאם לאישור פרקליטות המדינה.

עו"ד חאלד אזברגה, סנגורו של אל באז, אמר בתגובה כי "המעצר הוא מעצר פוליטי, שהגיע בעקבות לחץ שהפעילו ח"כים מהימין הקי צוני". הוא הוסיף כי "מרשי לא ביצע כל עבירה, במיוחד לא עבירה שמצ ריכה מעצר. אני לא חושב שהסרטון הזה הגיע לתפוצה מדאיגה. מי שתרם לשיח הזה הוא דווקא הימין הקיצוני ששיתף אותו ברשתות החברתיות".

מנגד, ח"כ איתמר בן גביר אמר כי "אני שמח שהמשטרה נענתה לפ נייתי. עכשיו יש למצות איתו את הדין ולהושיבו בכלא".

המשטרה: אל באז נעצר בידי בלשי היאחב"ל בלהב 433 במסגרת המאבק בהסתה ובאישור הפרקליטות

 ??  ?? אל באז מובא להארכת מעצר
אל באז מובא להארכת מעצר
 ??  ?? מהומות מאי בלוד
מהומות מאי בלוד

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel