Israel Hayom

תודה לנתניהו על שנים של הישגים

- חיים שיין על כהונת נתניהו

מעולם בתולדות המדינה לא היה ראש ממשלה שפי תח קשרים כה הדוקים עם מנהיגים מובילים בעולם. קשרים שגורמים למדינות ערביות להפנים שהידוק קשריהן עם ישראל יכול לסייע להן.

בשנים ,2021-2019 התקיימו בישראל ארבע מערכות בחי רות, כולן בסיסמא "רק לא ביבי". מערכת אכיפת החוק על שלוחותיה, תקשורת שמאל רדיקלי ופוליטי קאים מהונדסי שנאה הצליחו להקים ממשלה, ולסיים את כהונת נתניהו כמנהיג מדינת היהודים. כעת הגיע הזמן לחזור ולהגיד תודה לנתניהו, על השנים שבהן הוביל את ישראל להישגים מופלאים, שהוסטו הצידה ולא קיבלו ביטוי הולם מתוך רוע לב, קנאה וכפיות טובה. שנאה פסיכו פתולוגית של בני אליטות ותיקות ושחוקות, ששוכנעו שנתניהו, בראש "עדר ימני", לקח להם מדינה שהיתה רשומה על שמם בטאבו.

היחס לנתניהו במהלך כהונתו ובסיומה מזכיר את כפיות הטובה וחוסר הכרת הטוב שלה זכו מנהיגים יהודים דגולים, החל ממשה רבנו ועד ימינו אלה. רק פרספקטיבה היס טורית יודעת להעריך את פועלם. כוכב הצפון של מנהיגים אמיתיים הם ספרי ההיסטוריה שייכתבו בעוד שנים, ולא פייק פרשנות של פולי תונאים שלא יזכו אפילו להערות שוליים בדפי ההיסטוריה הישראלית.

נתניהו הוא מנהיג אמיתי, שת חושת שליחות שפיעמה בו לאורך שנים העניקה לו את כוחות הנפש לעמוד מול רוחות רעות שהעכי רו את האווירה, וללא הרף הכפישו, השמיצו, שיסו, העלילו וכיזבו בכל הקשור אליו, למשפחתו, לסביב תו הפוליטית, לציבור שאותו ייצג ולערכים היהודיים שבשמם פעל. נתניהו מיצב עצמו כקיר ברזל מול פוסט ציונות, פוסט יהדות ופוסט לאומיות, ששאיפתו להפוך את יש ראל למדינת כל אזרחיה ולאומיה. הייתי קרוב למנחם בגין ז"ל, וראיתי כיצד השמאל מוטט אותו. נתניהו עמד באון ובגבורה ולרגע לא נכנע למנגנוני ההרס והדיכאון, כולל עמידה נחושה מול פייק כתבי אישום, תפורים בגסות, שנועדו לסייע בהפלתו.

כהונת נתניהו היתה הארוכה ביותר מכל ראשי הממשלה, כולל בן גוריון. מסופקני אם בעתיד הנ ראה לעין יהיה מי שיעמוד שנים כה רבות בראש המדינה. חבל להש קיע אנרגיית חקיקה בהגבלת כהונת ראש ממשלה.

נתניהו, בנו של היסטוריון דגול, הפנים שליהודים אין מקצה שיפו רים בהיסטוריה. אסור ליהודים לטעות לרגע בהבנת האיומים והאתגרים העו מדים בפניהם. לפני כל מנהיגי העולם זיהה נתניהו את הסכנה בהימצאות נשק גרעיני בידי מדינת טרור. יחיד מול כל העולם החל נתניהו את המא בק באיראן, גילה לעולם את כוונות הזדון והצהיר שישראל לעולם לא תשלים עם הימצאותו של כלי נשק להשמדה המונית בידי אלה שרוצים לחסל את הישות הציונית. האיראנים מבינים היטב, בכל יום, את המסר.

בש 70 ויותר שנות המ דינה ייזכרו שלושה ראשי ממשלה שבנו נדבך אמיתי ומשמעותי בתולדותיה. דוד בן גוריון, מנחם בגין ובני מין נתניהו. בן גוריון ייז כר כמי שבאומץ לב, ברגע ייחודי בהיסטוריה היהודית והכללית, הכריז על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, והנהיג אותה בראשית דרכה. מנחם בגין יירשם לדורות כיהודי שחש את משק כנפי ההיס טוריה בדור האחרון לגלות והראשון לגאולה, חיבר אל מרכבת הגאולה את ישראל השנייה שנזנחה בשולי דרכים, וחתם על הסכם שלום עם מצרים. בנימין נתניהו יוכר לעד,כמי שבתוך עשור שנים הצליח להפוך מדינה קטנה בשולי המזרח התיכון למעצמה עולמית מוכרת ומוערכת. מעצמה מדינית, כלכלית, מדעית, טכנולוגית וצבאית.

מעולם בתולדות המדינה לא היה ראש ממשלה שפיתח קשרים כה הדוקים עם מנהיגים מובילים בעולם. החל מרוסיה, ארה"ב, סין והודו וכלה במדינות קטנות בא

פריקה ובאסיה. קשרים שגורמים למדינות ערביות להפנים שהידוק קשריהן עם ישראל יכול לסייע להן משמעותית. מדינות ערביות זיהו את העוצמה וכרתו הסכמי שלום והבנה עם ישראל. הנרטיב השקרי, כאילו ללא פתרון הבעיה הפלש תינית לא ייכון שלום עם מדינות ערביות, התברר כמוטעה בעליל.

בזכות ה"אובססיה" של נתניהו, ישראל היא המדינה הראשונה בעו לם שיוצאת ממגיפת הקורונה. הכ לכלה הישראלית עוצמתית לפי כל מדד בינלאומי מוכר, ארץ ישראל נבנית, הפריפריה והמרכז קרובים מתמיד, ביהודה ושומרון מוקמות שכונות חדשות ויפות למכביר, ור שימת ההישגים עוד ארוכה.

תודה רבה לך, בנימין נתניהו על שנים נפלאות ועל תרומה מיוחדת למדינה. תקוותי היא שאלה שה חליפו אותך כעת לא יקלקלו את שנעשה, ושתשוב במהרה להנהגת המדינה כדי להשלים את משימת הסרת האיום האיראני.

 ??  ??
 ?? צילום: אריק סולטן ?? בנימין נתניהו. עקף את שנות כהונתו של בן גוריון
צילום: אריק סולטן בנימין נתניהו. עקף את שנות כהונתו של בן גוריון
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel