Israel Hayom

"על כללית לספק תרופות כנדרש"

בעקבות חשיפת "ישראל היום": חולי הסרטן ב"כללית" יכולים לנשום לרווח בתרופות הכלולות בסל הבריאות ● נציבת קבילות הציבור: "יש לכבד את משט

- רן רזניק

משרד הבריאות נגד החלטת הקופה להפחית מינונים לחולי סרטן

אנחת רווחה לחולי הסרטן. בע קבות חשיפת "ישראל היום": משרד הבריאות הודיע כי בניגוד להוראות הנהלת "כללית" - קופת החולים תחויב לספק לחולה סרטן את מלוא המינון המקובל של תרופה הכ לולה בסל הבריאות. זאת, לאחר שה מטופל התלונן על החלטת הקופה לה פחית במינון התרופה.

ההחלטה החדשה התקבלה ביום שישי על ידי עו"ד נילי חיון־דיקמן, נציבת קבילות הציבור לחוק ביטוח בריאות ממלכתי, האחראית על בדיקת התלונות נגד קופות החולים במשרד הבריאות. הוראת הנציבה מתייחסת אמנם לתלונה של חולה סרטן ריאה ספציפי, המטופל בבית החולים שערי צדק בירושלים - אולם מההחלטה עצמה עולה כי היא תקפה עבור כל חולי הסרטן במקרים דומים. לדברי בכירים במשרד הבריאות, משמעות ההחלטה היא כי מעתה לא תוכל כללית לממש את כוונתה להפחתת מינוני התרופות, לגבי חלק ניכר מחולי הסרטן בקופה.

בהודעה הודגש כי התרופה תינתן למטופל בהתאם למינון המופיע במחקרים שבוצעו בתרופה, לפי המינון הרשום באגף הרוקחות במשרד הבריאות ולפי אישור המינון על ידי רשויות הבריאות בארה"ב ובאירופה. ההחלטה מחייבת את הקופה, ואתמול מסרה כללית כי היא תכבד את ההחלטה.

הודעת הנציבה מבטלת בפועל את החלטת מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, בחודש מארס השנה, שהתירה לכללית להפחית במינון התרופות לחברי הקופה החולים בסרטן. על האישור של פרופ' לוי כבר העלו אונקולוגים בכירים ביקורת נוקבת, וטענו כי היא מנוגדת לרוח חוק זכויות החולה, לאתיקה רפואית, ולטובת חולי הסרטן בישראל.

התרעות הבכירים

כזכור, ביום שישי נחשף ב"ישראל היום" כי כללית, קופת החולים הגדולה בישראל, החליטה לחרוג מהגישה המקובלת בעולם ולמנן שלוש תרופות לחולי סרטן בהתאם למשקל גופם, ולא בהתאם למינון קבוע, כנהוג. לפי מסמכי הקופה, שהגיעו לידי "ישראל היום", מטרת ההוראות החדשות היא "להתייעל בהוצאה על התרופות היקרות ביותר".

בכתבה צוטטו מנהלי מחלקות אונקולוגיו­ת בישראל, מבכירי רופאי הסרטן בארץ, המטפלים בחלק ניכר מחולי הסרטן בארץ, אשר מעלים טענות חסרות

 ?? צילום: יהושע יוסף ?? משרדי כללית בתל אביב
צילום: יהושע יוסף משרדי כללית בתל אביב
 ??  ?? "ישראל היום", 18.06.21
"ישראל היום", 18.06.21
 ??  ?? פרופ' ניר פלד, מביה"ח שערי צדק
פרופ' ניר פלד, מביה"ח שערי צדק
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel