Israel Hayom

חשד להתפרצות הווריאנט ההודי: בי"ס בבנימינה נסגר בגלל ריבוי מאומתים

- מיטל יסעור בית אור, ירון דורון ושמעון יעיש

במשרד הבריאות חוששים: המקור להתפרצות הקורונה בבנימינה, שבמסגרתה אותרו עד כה 45 ילדים מאומתים, הוא הדבקה בווריאנט ההודי )זן דלתא(. בהודעת המשרד שפורסמה אמש צוין כי מקור ההתפרצות נמצא עדיין בבדיקה אולם קיים קשר למשפחה שחזרה לאחרונה מחו"ל.

כעת, במשרד קוראים לתושבי בנימינה להיבדק, על מנת לשמור על בריאות הציבור ולמנוע התפשטות של הנגיף. כמו כן, קורא המשרד לחייבים בבידוד להקפיד על הבידוד על פי הנהלים בכלל, ובקרב השבים מחו"ל בפרט.

יצוין כי עד כה התגלו בישראל קרוב ל־002 חולים מאומתים עם הווריאנט ההודי, רובם בקרב שבים מחו"ל או מגעים שלהם. פוטנציאל ההדבקה של וריאנט זה מוערך בכ־%04 עד 80% יותר מאשר הווריאנט הבריטי. מחקרים שבדקו את יעילות חיסוני פייזר נגד הווריאנט ההודי מראים ירידה מסויימת ביעילות: מ־%69 מול הנגיף המקורי לכ־%88 מול זן דלתא, עבור מי שמחוסנים בשתי מנות.

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, העריכה בחוות דעת שחיברה כי "ייתכן שמספיקה חדירה של מקרים בודדים לישראל על מנת ליצור התפרצות ונזק מהותי לאוכלוסיה, לנוכח פוטנציאל ההתפשטות הגבוה שלו".

בד בבד, בהתפרצות בבית הספר "אסיף" בעיר מודיעין עודכן מספר הנדבקים ל־51. בצל כך, הורה ראש עיריית מודיעין, חיים ביבס, להחזיר את חובת עטיית המסיכות בכל המקומות הסגורים ובכלל זה בבתי הספר היסודיים והעל־יסודיים.

בתוך כך, ביום שישי עזבו את נתב"ג מאות נוחתים מבלי שעברו בדיקת קורונה כנדרש, וזאת בשל עומס שנוצר בתור לבדיקות. את ההחלטה קיבל משרד הבריאות, והנוסעים שלא נבדקו הגיעו ממדינות שאינן מוגדרות כמסוכנות ומחזיקים בתעודת מתחסן.

 ??  ?? התורים לבדיקות בנתב"ג, חמישי
התורים לבדיקות בנתב"ג, חמישי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel