Israel Hayom

חודש לפרעות: בשוקי הערים המעורבות מתקשים להתאושש

-

בשוק רמלה-לוד כבר החלו להיראות בימים אלה אנשים שעורכים קניות - הן מהמגזר היהודי והן מהמגזר הערבי. בעמדות האוכל אף נצפו לא מעט אנשים. עם זאת, גם בעלי העסקים בשוק מספרים כי עדיין מדובר בתמונת מצב שרחוקה מהשגרה. לדברי יניב כהן, שותף בעסק "המקשט", חנות וילונות וטקסטיל לבית בשוק רמלה-לוד, "אין ספק שיש ירידה משמעותית. זה מורגש בכמות האנשים. כשזה היה יותר קרוב למבצע 'שומר החומות', היתה שממה, ועכשיו זה מתחיל להתאושש קצת, ברוך השם".

באשר לנתונים הכלכליים אומר כהן כי בחנותו נרשמה ירידה של 60% לפחות במספר המבקרים מאז פרוץ המהומות. "אני חושב שבשבועיים הראשונים זה היה בגלל החשש אבל מאז זה נדם", הוא מוסיף. "אנחנו משרתים את הקהל היהודי והערבי. בשוק כולם מדברים והכל פתוח. אף אחד לא אוהב את המצב הזה - גם הם וגם אנחנו. התקשורת ציירה את המקומות כרמלה ולוד כערים נפיצות ולכן אני מניח שחוששים להגיע. לפעמים זה בתת-מודע, אבל זה חשש שמתפוגג לאט-לאט. אני מאמין ומקווה שבשבועיים הקרובים הלקוחות יחזרו. אנחנו עם ששוכח מהר".

"לאף אחד אין לאן ללכת"

גם יעקב רג'יניאנו, הבעלים של צעצועי ליאת בשוק רמלה לוד אומר. "שומעים בתקשורת שהיה משהו - ולא באים. הם לא יודעים שהמצב בין היהודים לערבים חוזר לקדמותו. לאף אחד אין לאן ללכת. אני באתי לעבוד. אין פוליטיקה בעבודה. 35 שנה שאני פועל בשוק 45-ו שנה גר פה, ואני אומר – תנו לי לעבוד. אני מאמין שיהיה טוב".

 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? יניב כהן
צילום: גדעון מרקוביץ' יניב כהן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel