Israel Hayom

רונאלדו מי? גרמניה הביסה את פורטוגל 2:4

פורטוגל וגרמניה סיפקו את המשחק הטוב ביותר עד כה ביורו ● המאנשאפט הבהירה שהיא עדיין כאן – עם 2:4 על אלופת אירופה ● כריסטיאנו רונאלדו כבש ראשון, אבל שערים עצמיים של רובן דיאש ורפאל גריירו, וצמד של קאי האברץ ורובין גוזנס, לא הותירו סיכוי ● הונגריה חילצה תיקו

- דור הופמן ויהודה ספרא

מעטים נתנו לגרמניה סיכוי ביורו .2020 בגלל המאמן, בגלל הכישלונות האחרונים, בגלל בית המוות. לא היו חסרות סיבות לסמן את אלופת העולם ב 2014 כמאכזבת אפשרית.

ההפסד במשחק הפתיחה לצרפת לא תרם לתחושה, וכך גם העובדה שמול פורטוגל אתמול נקלעה לפיגור מוקדם, כשקרן רעה שלהם הסתיימה בשער של כריסטיאנו רונאלדו בצד השני. הפורטוגלי ידע לנצל ירידה שערורייתית של הגרמנים להגנה - וכבש את שערו השלישי בטורניר וה־91 שלו ביורו או במונדיאל. בשלב הזה קשה היה לנבא את מה שקרה.

כי מה שקרה בהמשך היה תצוגת תכלית גרמנית בראשות המגינים יוזוע קימיך ורובין גוזנס ושל הקשר קאי האברץ. בתוך ארבע דקות, לקראת סיום המחצית הראשונה, החבורה הזאת הובילה למהפך גרמני - כשתקפה מימין ומשמאל וגרמה לפורטוגלים לכבוש שני שערים עצמיים. הראשון של רובן דיאש והשני של רפאל גריירו.

ככל שחלפו הדקות כך התבררה חומרת החיסרון של ז'ואאו קנסלו. המגן הימני של פורטוגל נדבק בקורונה ממש לפני פתיחת הטורניר והוצא מהסגל, והיעדרותו זעקה לשמיים. מחליפו, רובן סמדו, היה החוליה המאוד חלשה בהגנה שמלכתחילה לא היתה בשיאה, והגרמנים חגגו על הצד שלו. בדקה ה־15 גוזנס בישל משם להאברץ את ,1:3־ה ותשע דקות מאוחר יותר המגן של אטאלנטה כבש בעצמו את .1:4־ה דיוגו ז'וטה צימק ,2:4־ל אבל הגרמנים הם אלה שהשתמשו במשחק הטוב ביותר ביורו כדי לשחרר הצהרה.

במחזור הסיום, מול הונגריה, תנסה גרמניה להבטיח את העלייה לשמינית הגמר, בעוד פורטוגל תתמודד על המקום מול אלופת העולם צרפת.

אפשר לסגור?

למשחק השני שלה ביורו 2020 הגיעה אלופת העולם צרפת בביטחון עצמי מופרז. אחרי הניצחון במשחק הפתיחה על גרמניה חיכתה לה הקבוצה החלשה ביותר בבית ו', הונגריה, שספגה שלישייה מפורטוגל כמה ימים קודם לכן. אבל זה הלך הרבה יותר קשה ממה שהטריקולור חשבו. והאמת, גם ממה שאנחנו חשבנו.

בהתחלה הקלפים הסתדרו בדיוק כמצופה: לחץ בלתי פוסק על שער המארחת בפושקאש ארנה, שרק במזל נשאר ריק מכדורים, אחרי שאנטואן גריזמן וקיליאן אמבפה הרבו להחמיץ. ככל שעברו הדקות, ההונגרים נראו כמי שישמחו לרדת למחצית עם ,0:0 וגם הם לא האמינו שהצליחו בתוספת הזמן לעלות ליתרון. אטילה פיולה חדר לרחבה ומצא את המסלול הפנוי לרשת של הוגו לוריס. 0:1 מדהים להונגרים.

למחצית השנייה עלו הצרפתים נחושים לבצע מהפך, וסביר להניח שגם ההונגרים הבינו שהשוויון הוא

רק שאלה של זמן. הפעם הלחץ הצרפתי הניב שער. בדקה ה־66, עם קצת מזל ונחישות, אמבפה השתלט על הכדור ברחבה, העביר מסירת רוחב שנהדפה לרגליו של גריזמן - וחלוץ ברצלונה לא התבלבל וקבע .1:1

עד לסיום לא נכבשו עוד שערים, והסנסציה של הונגריה הושלמה עם

יש גם ימים כאלה

שלושה שערים בלבד, מתוכם שניים מהנקודה הלבנה, ורק קבוצה מנצחת אחת - זה מה שקיבלנו בשלושת משחקי יום שישי.

בבית ה', שבדיה חיכתה עד לדקה ה־77 כדי לראות את אמיל פורסברג כובש בפנדל ומעניק לה 0:1 יקר על סלובקיה (המשחק הנוסף בבית, בין ספרד לפולין, הסתיים לאחר סגירת הגיליון).

את העולות מבית ד' נקבל רק במחזור המשחקים האחרון, אחרי שנבחרת אנגליה סיימה ב־0:0 מאכזב מול סקוטלנד באצטדיון וומבלי. קודם לכן נפרדו קרואטיה וצ'כיה המפתיעה .1:1־ב פטריק שיק, עם שערו השלישי בטורניר, כבש בפנדל, אבל איבן פרישיץ', עם שער השדה היחיד במשחקי יום שישי, חילק את הנקודות.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? אמבפה לא מאמין. גם אנחנו
אמבפה לא מאמין. גם אנחנו
 ??  ?? פיולה כובש ומהמם את צרפת
פיולה כובש ומהמם את צרפת
 ??  ?? רובין גוזנס. משחק אדיר של מגן אטאלנטה
רובין גוזנס. משחק אדיר של מגן אטאלנטה
 ??  ?? כריסטיאנו רונאלדו. כבש ולא חגג
כריסטיאנו רונאלדו. כבש ולא חגג
 ??  ?? יוזוע קימיך. בהחלט יכול לחייך
יוזוע קימיך. בהחלט יכול לחייך
 ?? צילומים: אי.אף.פי ?? קאי האברץ וטוני קרוס. אל תספידו את גרמניה
צילומים: אי.אף.פי קאי האברץ וטוני קרוס. אל תספידו את גרמניה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel