Israel Hayom

אביו של קצין המודיעין שמת בכלא: "הילד שלנו נרצח"

- לילך שובל

בני משפחתו של קצין אמ"ן שמת בכלא הצבאי מסיבה שעדיין נבדקת התכנסו ביום שישי האחרון בבית העלמין האזרחי שבו נקבר במלאת 30 למותו. אביו של הקצין תקף את הצבא בחריפות. "התלבטתי מה כבר אפשר לומר ליד מצבה של בן. החלטתי שאשתף אתכם בתחושות שלנו, תחושות של כאב, כעס ואכזבה", אמר. "כאב על ההחמצה הגדולה, שלנו כמשפחה שאיבדה אותך, של החברה שאיבדה כישרון נדיר (עד כמה נדיר, גילינו בשבעה) ואולי גם של הצבא. כעס על עצמנו, על שאפשרנו להליך משפטי להימשך מעבר לסביר מבלי לשבור כלים. כעס על עצמנו שישנו בשקט באמונת שווא שאתה מוגן בכלא, הכי טוב שאפשר".

הוא המשיך ואמר: "כעס על מידע שהולך ומצטבר, שלפיו קיבלת בכלא תרופות שונות, חלקן מסוכנות. בניגוד למה שלפעמים הצטייר בתקשורת, התרופות היחידות שקיבלת לפני הכלא היו להפרעת קשב וריכוז וכדורי שינה. כעס על כך שלא ידענו לפני מותך שעברת שני אירועי בריאות בבתי הכלא הצבאיים והמשכנו לישון בשקט. כעס על צבא שקיבל לידיו חייל בריא שהתמסר ליחידה, וכשמסיבה לא מובנת ביצע מעשים לא מוסברים, הוחלט שרק מאסר ארוך יפתור לצבא בעיה כלשהי, או שישבור אותך או גם וגם".

האב סיפר עוד על רגשותיו: "אכזבה על הניתוק ממך לפני מותך ועל המשך ההתנערות ממך כאיש צבא גם לאחר מותך - ולראיה, אנחנו כאן ולא בבית עלמין צבאי. מבחינתנו, הילד שלנו נרצח, גם אם לא באופן ישיר, וכעת מדי פעם רוצחים גם את שמו הטוב בכל מיני הדלפות מגמתיות, כאשר דבר לא הוכח במשפט. מעולם לא נתקלנו בכך שהוא ניסה להזיק למישהו או למשהו, והוא כבר לא כאן על מנת לתת הסברים אמינים, ואולי מפתיעים, למה שעשה ולעקבות שהשאיר ברשלנות לגמרי לא אופיינית".

נזכיר כי פרטיו של הקצין אסורים לפרסום בהתאם לבקשת משפחתו, בעוד שמבחינת הצבא אפשר לפרסם את שמו ותמונתו.

 ??  ?? אביו של החייל מספיד את בנו
אביו של החייל מספיד את בנו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel