Israel Hayom

מחקר בבילינסון מצא: כמחצית מחולי סרטן לימפומה שחוסנו לקורונה אינם מוגנים

- מיטל יסעור בית אור

חשש בקהילה הרפואית: קבו צה נוספת של חולים אינה מגיבה בצורה טובה לחיסון נגד קו רונה, ולכן חולים אלה עלולים להיות לא מוגנים.

הסיבה: מחקר שנערך בבית החולים בילינסון מצא כי רק מחצית מחולי סרטן דם מסוג לימפומה פיתחו תגובה לחיסון נגד קורונה. החוקרים ממליצים להמתין עם ההתחסנות במשך חצי שנה עד שנה מאז קבלת הטיפול הביולוגי למחלתם בתרופה "מבטרה".

במחקר נבדקה החסינות הסרולוגית לחיסון קורונה בקרב חולי סרטן לימפומה. מתוך כ־061 חולי לימפומה עם מחלה פעילה או בהפוגה, שקיבלו שתי מנות חיסון נגד קורונה, נמצא כי כמחציתם (49%) לא פיתחו נוגדנים בחודש שלאחר קבלת המנה השנייה.

60% מהנבדקים טופלו בנוגדן Anti CD20 )מבטרה(, עם או בלי כימותרפיה. מרבית הנבדקים שלא פיתחו נוגדנים לקורונה, טופלו בתרופה זו. החוקרים מציינים כי עבור חולי הלימפומה, הקורונה עדיין מהווה איום מאחר שבחלק ניכר מהמקרים החיסון של פייזר לא מגן עליהם.

"אף כי לעתים נדמה שהקורונה כבר מאחורינו, היא עדיין כאן, במיוחד עבור חולי סרטן לימפומה, אשר כפי שהראו תוצאות המחקר מתקשים לפתח נוגדנים", מציינת ד"ר רונית גוריון, מנהלת שירות המטו־אונקולוגי אמבולטורי במרכז דוידוף בבילינסון, שהובילה את המחקר. "היום בעקבות תוצאות המחקר אנחנו ממליצים לחולים שלנו שחוסנו להמשיך להיזהר, להמשיך לעטות מסיכות וודאי שלא לטוס לחו"ל".

המחקר בוצע בשיתוף עם ד"ר נתי הורביץ וד"ר שמרית רינגלשטיין מבית החולים רמב"ם והתקבל לפרסום בכתב העת המדעי ."Haematolog­ica"

 ??  ?? רק כ־%05 יעילות בחולי לימפומה
רק כ־%05 יעילות בחולי לימפומה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel