Israel Hayom

כשספרינגסט­ין מפרגן לאמנים אחרים

,"Dustland" ברוס ספרינגסטין והקילרז

-

יום אחד, בפברואר ,2020 קיבל סולן להקת הקילרז, ברנדון פלאוורס, הודעת סמס ממספר לא מוכר. בעודו מחכה בשדה התעופה JFK בניו יורק, מתכונן לעלות לטיסה חזרה לביתו אשר ביוטה, הופיעו על מסך הטלפון שלו המילים הבאות: "אנחנו חייבים לעשות יחד את 'Dustland' יום אחד". על החתום היה אחד, ברוס ספרינגסטין. פלאוורס ההמום חיפש בגוגל את אזור החיוג שממנו הגיעה ההודעה, לוודא שלא עובדים עליו. לשמחתו גילה שהמסרון אכן הגיע מניו ג'רזי, ביתו של גיבור האמריקנה הגדול מכולם והאיש שהשפיע על כתיבתו של פלאוורס יותר מכל אחד אחר.

קצת יותר משנה אחרי, הסמס ההוא הפך לשיתוף פעולה של ממש. זה לקח קצת זמן, בגלל איזו מגיפה שהסתובבה כאן, אבל בסוף זה קרה. הקילרז והבוס הקליטו יחד את ,"Dustland" למעשה קאבר של הלהקה לשירה ‪"A Dustland Fairytale"‬ ,2009־מ

והתוצאה לא פחות ממדהימה. זה הגיוני אם מביאים בחשבון שמדובר בשיר אולי הכי ספרינגסטינ­י ברפרטואר של הלהקה; הן מבחינת הטקסט )השיר המקורי נכתב כשאמו של הסולן התמודדה עם סרטן סופני במוח, ועוסק באופן שבו היא ואביו הכירו( והן מבחינת מבנה השיר.

אין זו הפעם הראשונה שספרינגסטי­ן בן ה־17 מתארח בשיר של מוזיקאים צעירים יותר שהושפעו ממנו. קדם לשיר הזה ,"Chainatown" חיבור נהדר של הבוס עם להקת הבליצ'רז של ג'ק אנטונוף )שמפיק וכותב עם טיילור סוויפט, לורד ובעצם עם כל איט גירל בפופ העולמי היום(. ספרינגסטין תמיד אהב לחקור את הדורות שאחריו, ועכשיו נראה שהוא מצא דרך להתאחד איתם. ,"Dustland" "ארץ אבק" בעברית, הוא חגיגה של קלידים וגיטרות, קולות שירה גבוהים, רגש ופאתוס, מהסוג שמאפיין את המוזיקה של ספרינגסטין זה שנים. אם יש הרכב שלמד ממנו לחבר את כל המרכיבים הללו לכדי שיר ניצחון אנרגטי וסוער - כנראה מדובר בקילרז. בהתחשב בכל אלה, קצת מפתיע שלקח להם 17 שנים להקליט יחד שיר. אבל זה לגמרי היה שווה את זה.

 ?? צילומים: אי.פי ?? ספרינגסטין ופלאוורס
GettyImage­s־ו
צילומים: אי.פי ספרינגסטין ופלאוורס GettyImage­s־ו
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel