Israel Hayom

לא רק גיבורים לבנים

שורה של סדרות משנות ה־09, כמו "שנות הקסם", "דוגי האוזר" ו"דריה", יזכו לרימייקים עם טוויסט: הגיבורים הלבנים יהפכו לאפרו־אמריקנים או לנשים

- דודי כספי,

שנה אחרי המחאה האדירה של הקהילה האפרו־אמריקנית בארה"ב ותנועת ‪,Black Lives Matter‬ בתעשיית הטלוויזיה בארה"ב מפיקים לקחים, ועובדים על תוכן שיהיה מגוון אתנית יותר מאי פעם. בין היתר עובדים על שורה של רימייקים לסדרות אהובות, והגרסאות החדשות יכללו שחקנים שחורים, נשים או בני מיעוטים אחרים בארה"ב.

אחת הסדרות הללו שתזכה לרימייק מסקרן היא דרמת הנעורים האהובה מהניינטיז, "שנות הקסם". הסדרה גוללה את סיפור התבגרותו של קווין ארנולד (פרד סבאג') כנער צעיר בסוף שנות ה־06 ותחילת שנות ה־07, ועסקה על הדרך במהפכות החברתיות ובפנים המשתנות של אמריקה בעשורים הללו. היא שודרה במשך שש עונות בשנים 1988 עד ,1993 ובין היתר זכתה בפרס גלובוס הזהב לסדרה הקומית הטובה ביותר.

את הרימייק, שהוזמן לעונת השידורים הבאה, ,2022־2021 מפיק עבור רשת ABC הבמאי האפרו־אמריקני לי דניאלס ("פרשס", "אימפריה"). גם הרימייק יתמקד בתקופת הסיקסטיז והסבנטיז בארה"ב, אך הפעם במרכז הסדרה יעמוד נער שחור בן 12 בשם דין (אי. ג'יי. וויליאמס) ומשפחתו. הרקע ההיסטורי הוא האפליה הגזעית שהיתה נהוגה באותם ימים וימיו האחרונים של מרטין לותר קינג. כוכב הסדרה המקורית, פרד סבאג', הוא בין מפיקי הרימייק. מי שיקריין את הסדרה הוא השחקן דון צ'ידל, בדמות דין הבוגר שנזכר במבט לאחור באירועים שעיצבו את התבגרותו.

סדרה פופולרית אחרת מלפני שלושה עשורים שתזכה לרימייק היא "קרובים רחוקים מאוד". מדובר בסיטקום שרץ במשך שמונה עונות, ושממנו יצאה גם סדרת הבת המצליחה "אריזה משפחתית". הסדרה עקבה אחר בני דודים רחוקים, לארי (מארק לין בייקר) ובאלקי (ברונסון פינצ'וט), רועה צאן באי נידח בים התיכון שמגיע בהפתעה יום אחד להגשים את החלום האמריקני. העלילה נסובה סביב חייהם של השניים שגרו ועבדו יחד, ואף התחתנו לבסוף עם חברותיהם.

בשבוע שעבר פורסם כי רימייק לסדרה הזו נמצא בפיתוח בשירות הסטרימינג HBO מקס. הפעם העלילה תעסוק בשתי אחיות למחצה אפרו־אמריקניות, שלא ידעו זו על קיומה של זו, שיורשות דירת חדר בברוקלין והופכות לשותפות. על הפרויקט חתומה רובין תידי, שבשנתיים האחרונות מובילה את תוכנית המערכונים "מצחיקה בשחור", והיא תשמש מפיקה ראשית, כותבת, וגם תככב בסדרה לצד הקומיקאית הבריטית לונדון יוז ("פליבאג").

עוד רימייק מסקרן הוא של הסדרה "דוגי האוזר", ששודרה 1993-1989־ב בכיכובו של השחקן ניל פטריק האריס בצעירותו. פטריק האריס גילם נער גאון שעובד בתור רופא בבית חולים. הגרסה המחודשת תיקרא "דוגי קאמאלוהה", ובמרכזה תעמוד נערה רופאה שגרה בהוואי. את הנערה תגלם השחקנית בת ה־71 פייטון אליזבת לי, שכיכבה בסדרה "אנדי מאק" בערוץ דיסני. הרימייק ל"דוגי האוזר" כבר מצטלם בחודשים האחרונים בהונולולו, והוא יעלה בחודשים הקרובים בשירות הסטרימינג דיסני פלוס.

גם בז'אנר האנימציה עובדים על רימייק, או למעשה סדרת בת ל"דריה", שהיא בעצמה היתה ספין־אוף של אחד הלהיטים הגדולים של ערוץ MTV מהניינטיז, "ביוויס ובאטהד". הסדרה החדשה נקראת "ג'ודי", ובמרכזה עומדת דמותה של ג'ודי לנדון האפרו־אמריקנית, בת כיתתה המצטיינת והמעורבת חברתית של דריה בסדרה המקורית. את הדמות תדבב השחקנית טרייסי אליס רוס ("שחור כזה"), והסדרה צפויה לעלות בשנה הקרובה בערוץ קומדי סנטרל.

 ??  ?? "דריה": ג'ודי האפרו־אמריקנית (במרכז) תעמוד במרכז הסדרה החדשה
"דריה": ג'ודי האפרו־אמריקנית (במרכז) תעמוד במרכז הסדרה החדשה
 ??  ?? "דוגי האוזר": נערה במקום נער
"דוגי האוזר": נערה במקום נער
 ??  ?? "שנות הקסם": גיבור אפרו־אמריקני
"שנות הקסם": גיבור אפרו־אמריקני

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel