Israel Hayom

בורחים מהערים הדמוקרטיות

- בן שפירו

בשנה האחרונה אמריקנים רבים עוזבים את הערים הגדולות, ויש לכך סיבה טובה. במקום שבו השמאל שולט הפשע משגשג, ואזרחים שומרי חוק נמלטים על נפשם

בסרטון ויראלי שהופץ השבוע בטוויטר נצפה אדם שודד סניף של רשת וולגרינ'ס בסן פרנסיסקו. השודד צולם נכנס לסניף עם אופניו, ממלא שקית אשפה במצרכים, ובדרכו החוצה חומק מאיש האבטחה ששולח את ידו בחוסר חשק בניסיון לתפוס את השקית, יוצא מהדלת ונוסע לדרכו.

התנהגות מסוג זה נעשתה נפוצה מאוד בסן פרנסיסקו. בסוף מאי כתב תומאס פולר מה"ניו יורק טיימס" כי "בישיבת מנהלים בשבוע שעבר נציגים מוולגרינ'ס אמרו ששיעור הגניבות מחנויות הרשת בסן פרנסיסקו הוא פי ארבעה מהממוצע הארצי, וכי הם נאלצו לסגור 17 חנויות, לנוכח העובדה שריבוי גניבות הפך את העסקים לבלתי אפשריים".

זו תוצאה של חוק שהעבירה קליפורניה בשנת ,2014 המגדיר גניבה לא־אלימה של סכום הנמוך מ־059 דולר כעבירה בדרגה נמוכה. אם לא די בכך, בעקבות המהומות אשתקד, החליטו בסן פרנסיסקו לרדת חזק על המשטרה. לונדון בריד, ראשת העיר, הנחתה את המשטרה להפסיק לפרסם תמונות מעצר, מחשש שריבוי פנים שחורות וחומות בתמונות אלו יובילו ליצירת סטריאוטיפי­ם גזעניים; היא הודיעה על קיצוץ של 120 מיליון דולר בתקציב המשטרה כדי לקדם "השקעות בקהילה האפרואמריק­נית"; ולא פחות מ־32 קצינים פרשו מהמשטרה בחצי השנה הראשונה של .2020

עבירות הרכוש זינקו לשמיים. פריצות לבתים בשנת 2020 עלו ב־05 אחוזים, וגניבות רכב ב־43 אחוזים. הרחובות ממשיכים להיות מטונפים מאשפה הודות לאכיפה רשלנית. 2018־ב נבדקו 153 גושי בניינים במרכז העיר סן פרנסיסקו, הממצאים קשים: בכל הגושים היתה אשפה; 41 מתוכם היו "מנוקדים במחטים" וב־69 מהם נצפתה צואת אדם.

תנאי החיים בלוס אנג'לס, עיר מגוריי לשעבר, מידרדרים בעקביות. אזורים פרבריים מוצפים בהומלסים נודדים, רבים מזריקים סמים, והמשטרה עומדת מנגד. שכונת חוף ונציה הפכה למחנה הומלסים ענק. סיאטל הפכה מעיר הברקת למחנה פליטים, ולאיש לא אכפת מהסכנה הנשקפת לתושבים.

האמריקנים נמלטים מהערים הגדולות, ויש לכך סיבה טובה. הבעיה התחילה לפני מגיפת הקורונה והיא תימשך גם לאחריה. האמריקנים אוהבים לחיות בשכונה שיש בה מרכול, למשל. הם אוהבים שתהיה להם האפשרות לצעוד ברחובות שאינם מצחינים משתן. והם לא צריכים להדריך את ילדיהם לדלג מעל למחטים משומשות בפינות רחוב.

משטר ה"חמלה" ממשיך. וכך גם ההגירה אל מקומות הרחוקים ממדיניות אווילית זו. המדינות עם ההגירה השלילית הגבוהה ביותר באמריקה היו כולן כחולותדמוק­רטיות: אילינוי, ניו יורק, קליפורניה, ניו ג'רסי ומרילנד. והמדינות המובילות את ההגירה החיובית היו כולן אדומות־רפובליקניו­ת או סגולות: איידהו, אריזונה, טנסי ושתי הקרוליינות.

בשלב מסוים כבר לא יישארו סניפי וולגרינ'ס בסן פרנסיסקו. או אז, אנחנו נשמע ודאי שזו תוצאה של גזענות ממסדית ועליונות לבנה; יספרו לנו על האכזריות של הקפיטליזם האמריקני. האמת פשוטה הרבה יותר: במקום שבו השמאל שולט הפשע משגשג, ואזרחים שומרי חוק נמלטים על נפשם.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel