Israel Hayom

בשביל התארים האלה אני במכבי ת"א

העונה הקשה שעבר: "זה היה מתיש, אבל בסוף אני עם טבעת רביעית ודאבל ראשון" ● החיכוכים עם ספרופולוס: "לא היה עוזר לי לבכות, צריך להיות חזק" ● ועל עתידו אחרי שסיים את חוזהו: "אעשה את מה שהכי נכון עבורי" ● יובל זוסמן בראיון אליפות

- יעקב מאיר

כמו כל חבריו במכבי ת"א, גם על יובל זוסמן (23) עברה עונה לא פשוטה. הוא סבל מחוסר מזל ומ פציעות שהשביתו אותו כמה חוד שים. גם כשחזר לשחק, לקח לו זמן להיכנס לעניינים וחלו עליות וירידות רבות ביכולתו, אך בסופו של דבר הוא סיים את העונה בצורה הכי מתו קה שאפשר והיה בורג מרכזי בזכייה של הצהובים בדאבל.

בגמר הגביע הוא קלע 16 נקודות, לקח 6 ריבאונדים ומסר 5 אסיסטים, ובמשחק האחרון בגמר הפלייאוף קלע 8 נקודות, לקח 6 ריבאונדים ומסר 5 אסיסטים בניצחון על הפועל גלבוע/גליל.

"זו היתה עונה ארוכה ומתישה", הוא מספר ל"ישראל היום" בראיון אליפות מיוחד, "אני שמח שהעונה הזו כבר נגמרה, במיוחד בצורה שבה סיימנו אותה, ומובן שאנחנו בריאים ושלמים, למדתי שזה לא מובן מאליו".

איך אתה מסכם את העונה הזו מבחינה אישית?

"הרבה פציעות, עליות וירידות. אפשר להגיד חוסר מזל ואפשר להגיד הרבה דברים אחרים. למדתי להכיר את עצמי טוב יותר. בסוף אני עם טבעת רביעית ודאבל ראשון, שזה הכי חשוב. בשביל התארים האלה אני נמצא במכבי".

"זה מתסכל לשבת בצד"

לצערו, וגם לצערה של מכבי ת"א, במהלך רוב העונה ישב זוסמן מחוץ למגרשים בשל פציעות. בדצמבר חזר לכדרר אחרי כחמישה חודשים בחוץ, בפברואר נפצע שוב לחודשיים לפני ששב בסוף אפריל.

"זו היתה תקופה קשה מאוד", משתף השחקן בתחושותיו האישיות, "אתה יושב בצד ולא יכול לעזור לקבוצה. זה מתסכל. אתה רואה מהצד טעויות וחושב איפה אתה יכול לעזור ולתת את התרומה שלך, ובמקום זה אתה נאלץ לשבת בחוץ. כל הזמן הזה הכדורסל מבעבע לי בבטן, אבל אלו החיים ולא יכולתי לשנות את זה. הדבר היחיד שיכולתי לעשות הוא לתרגם את זה לעבודה קשה יותר כשחזרתי, ולעזור לקבוצה ככל יכולתי לזכות באליפות ובגביע".

בהגנה אתה כנראה אחד השחקנים הטובים באירופה, אבל יש הרבה דיבורים על היכולת ההתקפית שלך ועל העליות והירידות שדיברת עליהן. מה דעתך בנוגע לזה?

"זה חלק מהמשחק. יש ימים שהכדור נכנס יותר טוב ויש ימים שהכדור פחות נכנס, אבל החוכמה היא להיות אגרסיבי בכל משחק ובכל מהלך. במכבי ת"א בכל פעם שאתה עולה למגרש אתה צריך 'לדפוק הופעה'. כשיש ימים פחות טובים זה מתסכל, אבל אני תמיד יודע שמחר יגיע יום חדש, והדבר הכי טוב שאני יכול לעשות זה להסתכל בווידאו, לנתח מה היה ולהשתפר. זה לא יעזור לי לשבת ולבכות".

"לא שולל את האן.בי.אי"

במהלך העונה הארוכה, היו כמה פעמים שיאניס ספרופולוס הרים את הקול בצורה חריגה כלפי זוסמן. בזמן הקורונה, כשהאוהדים עדיין לא הורשו להיכנס ליציעים, הצעקות נשמעו היטב והדהדו בכל ההיכל. מאוחר יותר הסביר המאמן היווני שהכל היה לטובת השחקן, מתוך רצון לעזור לו להשתפר. זוסמן נוקט את אותו קו של מאמנו.

"אני יודע למה הוא ציפה ומה הוא רצה לקבל ממני. אם אתה מנמיך את הווליום ומקשיב רק לתוכן, אתה מבין שהוא רוצה בטובתי. לא היה עוזר לי לבכות, אלא רק לקחת את הדברים, להפנים, ללמוד ולשפר בפעם הבאה. אף פעם לא דיברתי איתו על דברים כאלה. צריך להבין שאין הרבה שחקנים שהגיעו למכבי, ומי שכבר נמצא פה - צריך להיות חזק ולהתמודד עם המצב. אם זה לא בשבילך, אז אל תהיה פה".

אחד הפרשנים הבכירים בישראל טען בפניי שבמכבי ילמדו להעריך אותך רק אחרי שכבר לא תהיה שם.

"תראה, בסוף אתה נמדד במה שאתה עושה על המגרש ומה עשית במשחק האחרון. אני מצידי מנסה להיות הכי טוב שאני יכול, ופחות חשוב לי אם אנשים חושבים שאני מוערך או לא".

יכול להיות שאחרי כמה שנים בצהוב הגיע הזמן לבחון את היכו לות שלך במקום אחר ולחוות משהו חדש )זוסמן סיים את חוזהו במכבי(?

"לא חשבתי עדיין על השאלה הזו. עכשיו הדבר שאני צריך יותר מכל זה קצת חופש, ואחר כך נקבל את ההחלטה הנכונה. נראה מה הכי נכון עבורי וזה מה שנעשה".

לסיום, ניסית בעבר להתקבל לאן. בי.אי דרך הדראפט ודרך ליגת הקיץ, וזה פחות עבד. אתה מתכוון בעתיד לנסות שוב?

"ליגת הקיץ היא לא הבמה הנכונה עבור שחקנים כמוני להוכיח את עצמם, זה סוג של ג'ונגל שכל אחד עושה בו מה שהוא רוצה. חוויתי את זה על בשרי ואני ממש שמח שחוויתי, כי זה לימד אותי על סגנון הכדורסל בארה"ב. אני כמובן לא שולל את האן.בי.אי, אבל אני לא יודע אם זה רלוונטי עבורי עכשיו. זה חלום ילדות שיהיה תקף לתמיד ונמצא בראש כל הזמן".

"במכבי ת"א, בכל פעם שאתה עולה למגרש אתה צריך 'לדפוק הופעה'. כשיש לך ימים פחות טובים זה מתסכל, אבל אני יודע שמחר יגיע יום חדש"

 ??  ??
 ?? צילום: אלן שיבר ?? זוסמן (מימין). סיפק את הסחורה בגמר הגביע ובגמר הפלייאוף
צילום: אלן שיבר זוסמן (מימין). סיפק את הסחורה בגמר הגביע ובגמר הפלייאוף
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel