Israel Hayom

משפחות הרוגי מירון על ועדת החקירה: "לא תחזיר את יקירינו, אבל אולי תמנע עוד אסון"

הממשלה אישרה: תוקם ועדת חקירה ממלכתית שתבחן את הליך קבלת ההחלטות באירוע ● רה"מ בנט: "נפיק לקחים, נמנע עוד אסון"

- חנן גרינווד ואריאל כהנא

הממשלה אישרה אתמול את הקמת הוועדה הממלכתית לחקירת אסון מירון.

"הוועדה תחקור את השתלשלות האירוע, ותקבע ממצאים ומסקנות בכל הנוגע למכלול ההיבטים של האירוע", נקבע בהחלטה.

בין השאר, ייבדקו "מעגלי קבלת ההחלטות שהובילו לאישור האירוע, וקביעת המתווה שאושר ותנאיו; מכ לול השאלות המקצועיות והמשפ טיות הנוגעות לבטיחות אירועים המוניים, ובתוכם גם אירועי פול חן דתיים והמקומות המשמשים את הציבור לעריכתם, לרבות ובמיוחד מקומות המשמשים לקיום אירועים רבי משתתפים".

ההודעה על ההחלטה התקבלה בסיפוק רב בקרב בני המשפחות הש כולות, שפעלו בשבועות האחרונים תחת פורום משותף להקמת הוועדה.

שמעון ישראל אלחדד, ששכל את שני אחיו, יוסף דוד ומשה מרדכי, אמר ל"ישראל היום": "אנו מברכים על הקמת הוועדה. בד בבד, אנו עם אצבע על הדופק ומקווים שהוועדה תהיה מקצועית, בלתי תלויה בגו רם כזה או אחר, ושתיקח בחשבון את האירוע הגדול בל"ג בעומר - במתכונתו הנוכחית, ועם השינויים המתבקשים".

בתקופה האחרונה, בשל כשלי בטיחות, נסגרו ציוני קברים מוכרים במדינת ישראל ובהם זה של רבי יונ תן בן עוזיאל בעמוקה. אלחדד סבור שמדובר בעצימת עיניים: "גופים שונים סוגרים לאחרונה הילולות. תמיד קל יותר לשבור במקום לב נות, ולסגור - הכי קל. סגירת מירון או מקומות אחרים היא זריית חול בעיני הציבור ולעג לרש".

לדבריו, "ההילולה במירון לא צריכה להשתנות מבחינה מהותית, אבל מבחינה בטיחותית דרוש שינוי עמוק. כולנו, המישפחות השכולות, מקווים שהוועדה תהיה מספיק חכמה לתקן את הליקויים החמורים, לדרוש תקצוב כראוי למקום השני בגודלו בכמות התיירים בשנה - וגם לשמור על הצביון והכבוד הראוי לו. אסור לשפוך את התינוק עם המים".

"לא עוד כסת"ח"

גם בפורום משפחות הרוגי מירון בירכו: "החלטה מבורכת שתאפשר לנו להתרכז סוף סוף בהנצחת זכרם במקום במחדלים. היא אמנם לא תח זיר לנו את היקרים לנו מכל, אבל לפחות נמנע אסון נוסף. אנו מקווים שבראשות הוועדה יעמוד אדם הק שוב לצורכי הציבור החרדי, שידאג לוודא מניעה של אסון נוסף ושיפעל ברגישות ובנחישות".

לפי הצעת שר המשפטים גדעון סער, תוקן נוסח ההחלטה באופן שדו רש מהוועדה לתת את המלצותיה על שינויים מבניים באתר עצמו. נוסף על כך, תבקש הממשלה מהוועדה דו"ח ביניים בסוגיית הבעלות על השטח במירון, במטרה לתת למדינה כלים להלאמת האתר עוד לפני ל"ג בעומר הבא.

בפתח ישיבת הממשלה מסר רה"מ נפתלי בנט כי 45" אנשים איבדו את חייהם באסון הנורא, ועל כתפינו מו טלת האחריות להפיק את הלקחים ולמנוע את האסון הבא. הוועדה לא תוכל להשיב לחיים את אלו שאינם, אבל הממשלה כן יכולה לעשות הכול כדי למנוע אובדן מיותר בעתיד".

השר גנץ ציין כי "הקמת הוועדה היא חוב מוסרי לציבור הישראלי וגם למשפחות. מדובר בוועדה שתפקידה להציל חיים". גם השר ליברמן בירך על המהלך: "אנו פותחים דף חדש. לא עוד התנהלות של כסת"ח על חשבון אזרחי המדינה. זו העת לקחת אחריות ולמנוע את האסון הבא".

 ??  ?? ליל אסון הילולת מירון
ליל אסון הילולת מירון
 ?? צילום: עמית שאבי ?? ישיבת הממשלה שבה אושרה הקמת הוועדה
צילום: עמית שאבי ישיבת הממשלה שבה אושרה הקמת הוועדה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel