Israel Hayom

משוואה חדשה בעזה? בנט: "נתחיל ליזום, הסבלנות אזלה"

רה"מ הציג את מדיניות ממשלתו ברצועה: "שיתרגלו לתפיסה ישראלית אחרת" ● על נשיא איראן החדש: "איתות למעצמות להתעורר רגע לפני חזרה להסכם" ● הרמטכ"ל כוכבי נחת בוושינגטון

- אריאל כהנא ולילך שובל

לקראת משוואה חדשה בעזה? ראש הממשלה נפתלי בנט הכריז אתמול על "מדיניות אחרת", כלשונו, של הממשלה בראשותו, מול הטרור של חמאס והארגונים האחרים מרצועת עזה.

בטקס האזכרה הממלכתי לנופלים במערכת צוק איתן שנערך בהר הרצל, אמר בנט: "ברצועת עזה, מצידו השני של הגבול, יצטרכו להתרגל לתפיסה ישראלית אחרת, של יוזמה. של תקיפות. של חדשנות". לדבריו, "עמדתנו ברורה - יכירו אויבינו את הכללים: לא נסבול אלימות, לא נסבול טפטופים, לא נבין או נכיל סוררים. הסבלנות שלנו אזלה. תושבי עוטף עזה אינם אזרחים סוג ב'. מי שגר בשדרות, באשקלון, בכפר עזה או בעלומים, זכאי לחיות בשקט ובביטחון, כמו כל אזרחי מדינת ישראל".

דבריו נועדו להעביר את המסר כי בניגוד למדיניות קודמו נתניהו, הממשלה שלו לא תשלים עם ירי לאזור הדרום ולא תבחין בין חמאס לבין ארגוני טרור אחרים.

מוקדם יותר אתמול, בישיבת הממשלה, התייחס בנט גם לניצחונו של אברהים ראיסי בבחירות לנשיאות איראן בסוף השבוע. בנט הבהיר כי העם האיראני לא באמת זכה לבחור את נציגיו בחופשיות. "שלא יהיה ספק - לא הציבור בחר בו אלא חמינאי (המנהיג העליון של איראן) רק אפשר להם לבחור, הם בחרו את 'התליין מטהרן'. זה איש שידוע לשמצה בקרב העם האיראני ובעולם כולו בשל התפקיד שלו בוועדות המוות שניהלו את ההוצאות להורג של מתנגדי המשטר".

רה"מ הוסיף כי "ראיסי אחראי באופן אישי לרציחתם של אלפים רבים של אזרחים איראנים חפים מפשע. הבחירה בראיסי היא איתות למעצמות להתעורר, איתות אולי אחרון רגע לפני חזרה להסכם הגרעין, להבין עם מי הן עושות עסקים ואיזה סוג של משטר הן בוחרות לחזק. מה שברור לכולנו זה שמשטר של תליינים - אסור שיחזיק בנשק להשמדה המונית. זו העמדה הברורה

והעקבית של מדינת ישראל".

בתום ישיבת הממשלה נערך דיון ראשון של הקבינט המדיני־ביטחוני בהרכבו החדש, במשך כשעתיים. מטרת הדיון העיקרית היתה חפיפה ועדכון לשרים, שרובם לא שימשו חברי קבינט בשנים האחרונות. יצוין כי בימים הקרובים ייערכו תדריכים פרטניים לחברי הקבינט החדשים.

במוקד הפגישות: איראן

בתוך כך, הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, נחת אמש בוושינגטון, לאחר שהמריא במוצאי שבת לטיסת עבודה ראשונה בארה"ב כאורחו של יו"ר המטות המשולבים, הגנרל מארק מילי. נוסף על כך ייפגש כוכבי עם היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, ומזכיר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין.

אחד מהנושאים המרכזיים שיעלו בפגישות שיערוך הוא סוגיית הסכם הגרעין עם איראן, שישראל סברה עד לאחרונה כי יכולתה להשפיע עליו נמוכה מאוד. נזכיר כי ראש הממשלה הקודם, בנימין נתניהו, אסר על הבכירים הישראלים לדון עם האמריקנים על פרטי ההסכם המתגבש, אך ראש הממשלה נפתלי בנט ביטל את האיסור הזה.

הרמטכ"ל צפוי לשוחח עם עמיתיו גם על סוגיית מאמצי ההתבססות של איראן במזרח התיכון, כמו גם סוגיות אזוריות נוספות לרבות מאמצי התעצמות חיזבאללה ואיום הטילים המדויקים. עוד צפוי כוכבי לדון עם עמיתיו על מבצע שומר החומות ועל הבקשה הישראלית להשלמת מיירטים וחימושים בעקבות המבצע.

 ?? צילום: יונתן זינדל/פלאש09 ?? רה"מ בנט. "לא נסבול טפטופים, לא נכיל סוררים"
צילום: יונתן זינדל/פלאש09 רה"מ בנט. "לא נסבול טפטופים, לא נכיל סוררים"
 ??  ?? תקיפה בעזה בשבוע שעבר
תקיפה בעזה בשבוע שעבר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel