Israel Hayom

לא ועדת חקירה, אלא ועדת נקמה

- אמנון לורד

הלעבוד שחיתות האמיתית היא שנפתלי בנט עבר

במערכת עיתון "הארץ", אבל במ קום שעמוס שוקן ישלם לו משכורת - המדי נה משלמת. הוא עושה מה שהוא יודע לעשות: נכנס ללשכה ומייד מתחיל לסחור בתכולתה. אבל העיסוק העיקרי, במקום לשים ידיים על ההגה, הוא הקמת ועדות חקירה.

התחיל בזה משה שרת שהקים שתי ועדות: אחת לאסון מעגן שבו הוא כמעט נהרג, ואחר כך ועדה ל"עסק הביש". אבל לשלוט בענייני החוץ והביטחון או בכלכלה, הוא לא הצליח. ועדת הח קירה לאסון מעגן היתה מהסוג שהממשלה מינ תה לחקירת מהומות הר הבית ב 1990 בראשות צבי זמיר, או לחקירת ההשתלטות על המרמרה לפני 11 שנים.

אפילו מלחמת לבנון השנייה זכתה לוועדת בדיקה, בראשות השופט וינוגרד, ולא ועדת חקי רה ממלכתית.

אהוד ברק עמד במוקד של שתי ועדות חקירה ושתי חקירות של מבקר המדינה: חקירת הטבח במערת המכפלה, ועדת אור, צאלים ב' ופרשת הרפז. לגבי אסון מירון - נכון היה למנות ועדת חקירה, אבל לא ממלכתית, שאת הרכבה תקבע הנשיאה אסתר חיות. זה מבטיח עסק ארוך ומ סורבל שלא יקרב אותנו לחקר האמת.

אם מלכתחילה היתה התנגדות לכך, משום ש"הכל פוליטי" בימינו, עכשיו זה נראה עוד הרבה יותר פוליטי. הציבור שמשתוקק לוועדת החקירה רואה את החרדים כפי שרואה אותם צמרת הפ ריבילגים: מטרות דמות, אסון שקרה בבנגלדש. אבל יש לביבי נתניהו איזו נגיעה לזה, אז בואו נקים ועדה. ליברמן, שהתבטא בגסות לאן הוא רוצה להשליך את החרדים, דחף להקמת הוועדה.

אבל אם ועדת מירון נראית פוליטית, אף שיש לה הצדקה, על אחת כמה וכמה ועדת חקירה לרכש הצוללות, אם גנץ יצליח להקים אותה. זו ועדה שמי שדוחף להקמתה אלו קומץ של עובדים פו ליטיים. מאחר שגם רב אלוף בני גנץ וגם השר לשעבר נפתלי בנט היו מעורבים בשלבים שונים בנושא רכש הצוללות, מעניין איזו מין ועדה זו תהיה. עצם העובדה שהתיקים נגד שניים מאלה שהוטלו בהם חשדות כבדים, האלוף מרום )צ'ייני( ועו"ד שמרון, כבר נסגרו, מעידה שמדובר בתר גיל תקשורתי פוליטי. או יותר גרוע: ונדטה של מערכת הביטחון נגד ראש ממשלה שהעז לפעול בניגוד לקו המפלגתי של הממסד הביטחוני.

יש הרבה מה לחקור בפרשה: למשל, האם היה ניסיון להפליל את רכש הצוללות וספינות השטח בגרמניה מצד בכירים במערכת הביטחון במטרה להביא לביטול העסקה?

בכל מקרה, ברור שהממשלה עם נפתלי בנט כראש ממשלה בובה מתקשה למצוא לעצמה סדר יום. בהיעדר סדר יום, ועדות החקירה הן נשק פוליטי להמשך המתקפה על הציבור הישראלי.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel