Israel Hayom

המהומות בדיר אל אסד: נשקי השוטרים נלקחו לבדיקה

11 נעצרו בחשד לתקיפת שוטרים בעימותים ● ביקורת במשטרה על השר בר לב, שטען כי לא היתה הצדקה לירי מצד הכוחות ● אחת השוטרות: "חשבתי שיהרגו אותנו, ראיתי את המוות"

- ירון דורון, עדי חשמונאי

בעקבות העימותים הסוערים בדיר אל אסד בסוף השבוע האחרון, בלילה שבין שבת לראשון פשטו כוחות המשטרה על הכפר ועצרו 11 חשודים במעורבות בת קיפת שוטרים בעת המהומות. צפויים מעצרים נוספים.

האירועים האלימים פרצו בעק בות ירי בחתונה שהתקיימה בכפר. בין החוגגים לבין שוטרים שהוזעקו למקום התפתחו עימותים שבמהלכם נפצעו שבעה מהמעורבים, ובהם אחד שנפגע באורח קשה. ארבעה שוטרים נפצעו קל.

במקביל, נפתחה חקירה במחל קה לחקירות שוטרים. מדובר בה ליך שגרתי במקרים של אירועי ירי שבהם יש נפגעים. החוקרים לקחו מהשוטרים את האקדחים כדי לבצע בדיקות פורנזיות.

השוטרים נגד בר לב

בתוך כך, במשטרה מותחים ביקו רת על השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, בעקבות התבטאותו על האירוע. השר אמר כי לא היתה הצדקה לירי מצד אחד השוטרים, והוסיף כי יש לבצע ירי רק במקרה של סכנת חיים והצלת חיים.

"השוטר ביצע ירי באוויר כשהבחין שתושבים תוקפים שוטר אחר", אמר גורם במ שטרה, "השוטר היה בסכנת חיים, והשוטר השני ביצע ירי אזהרה באוויר כדי להר חיק אותם". במשטרה הוסי

פו: "שוטרים עובדים בשטח וצריכים לקבל החלטות בשברירי שניות. מה שהוביל לירי היה אלימות קשה של תושבים נגד שוטרים. השר בכלל לא התייחס לזה".

אחת השוטרות שהיתה באירוע סיפרה למקורביה: "הגענו למקום כי היה ירי מהחתונה. פתאום יצאו המון אנשים מתוך החתונה והתחילו לתקוף אותנו. ניסו לבצע בנו לינץ', בעטו בנו והפילו אותנו על הרצפה. חשבתי שיהרגו אותנו, כבר ראיתי את המוות".

מי שחילץ אותה ואת חברתה השוטרת הוא אחד התושבים. "הוא לקח אותנו לסמטה, וכשההמון התחיל לשרוף ניידות הכניס אותנו לרכב והבריח אותנו משם", סיפרה.

 ?? צילום: מישל דוט קום ?? חלק מהעצורים בבית משפט השלום בעכו, אתמול
צילום: מישל דוט קום חלק מהעצורים בבית משפט השלום בעכו, אתמול
 ??  ?? השר בר לב
השר בר לב

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel