Israel Hayom

"משחק בביטחון": נדחתה ההצבעה על חוק "איחוד המשפחות"

פערים בממשלה סביב החוק השנוי במחלוקת ● השר אלקין ירכז את הנושא כדי למצוא פתרון: "אסור שטרוריסטים יסתננו לישראל בגלל שהחוק לא יעבור", אמר ● ח"כ רז: "חוק מפלה שרואה בערבים איום"

- דניאל רוט אבנרי, יהודה שלזינגר ומתי טוכפלד

הבעייתיות בממשלה שמ רכיביה מהימין ומהשמאל נותנת את אותותיה אל תוך כהונת הממשלה. חוק "איחוד משפחות" שהיה צפוי לעלות היום להצבעה במליאת הכנסת, יידחה בינתיים בשל מחלוקות שעדיין קיימות בתוך הקואליציה הטרייה.

כידוע, הרכב הקואליציה החדש יוצר התנגשויות שלא מאפשרות להגיע להסכמה על הארכת הוראת השעה, שמקבלת משנה תוקף בכל שנה מאז חוקק החוק בשנת .2003

בישיבת ראשי סיעות הקואליציה הוחלט אתמול להעביר את הנושא לידי השר זאב אלקין כדי שינסה לרכז את הנושא ולמצוא פתרון.

בימים האחרונים כבר הודי עו ח"כים ממרצ ומרע"מ שהם לא מתכוונים להצביע בעד החוק. את מול הצטרפה אליהם גם אבתיסאם מראענה ממפלגת העבודה.

השר זאב אלקין אמר אתמול "אני מתפלא על אנשי הליכוד והציונות הדתית, שבמשך שנים הצביעו בעד החוק הזה, והיום, רק בשביל תרגיל פרלמנטרי, הם מוכנים לסכן את ביטחון אזרחי מדינת ישראל.

"בליכוד, בציונות הדתית ובמ פלגות החרדיות חייבים להתעשת ולהבין שהמשחק בביטחון מדינת ישראל חייב להישאר מחוץ לתחום. אם יהיו טרוריסטים שיסתננו לש טחנו בגלל שהחוק הזה לא יעבור, הם לא יבחינו בין תומכי נתניהו למתנגדי נתניהו כשהם יבצעו פה פיגוע חס וחלילה. בסופו של יום, זו המדינה של כולנו".

אתמול יצאה הודעה מטעם הנה לת הקואליציה בראשות ח"כ עי דית סילמן ומ"מ יו"ר הקואליציה ח"כ בועז טופורובסקי, שבה נכתב: "למרות שחוק איחוד המשפחות לא יעלה להצבעה מחר, גם בשעה זו ממשיכים בממשלת האחדות לעבוד במטרה להגיע להבנות והסכמות. מאכזב, אך לא מפתיע, שמי שכן משחק בביטחון ישראל הם דווקא בנימין נתניהו ומפלגות האופו זיציה ששמים שיקולים פוליטיים לפני האינטרס הביטחוני של אזרחי מדינת ישראל".

החוק שעומד במרכז הוויכוח הראשון בקואליציה אמור היה לע בור ולקבל תוקף של שנה נוספת, אולם התנגדויות של חברי רע"מ, מרצ והעבודה מערימות קשיים על הוראת השעה החשובה. בממשלה חשבו תחילה כי יוכלו להסתייע בקולותיהם של חברי הליכוד והאופוזיצי­ה, אך נראה מיום ליום כי אלה לא מתכוונים להוות רשת ביטחון עבור ממשלתם של בנט ול פיד כרגע.

מיקי זוהר אמר כי "הממשלה שקמה בישראל אינה מסוגלת לש מור על המדינה היהודית שלנו. גם הרשימה המשותפת, שהיא רשת הביטחון של הממשלה הזו, לא תומ כת. זו ממשלה שחייבת ליפול". ח"כ אלי כהן מהליכוד אמר ל"ישראל היום": ״אין לבנט ושקד בושה! אחרי שנתנו לרע״מ 53 מיליארד שקלים, מכרו להם את הנגב ובפעם הראשו נה הקימו ממשלה שלא כל החברות בה תומכות במדינה יהודית ודמוק רטית הם באים אלינו שנציל אותם. אנו באופוזיציה נוביל חוק שימנע איחוד משפחות, אבל את ממשלת ההונאה המסוכנת לבטחון המדינה נפעל להפיל!״

חברת הכנסת אבתיסאם מראע נה ממפלגת העבודה כתבה בצה ריים בחשבון הטוויטר שלה: "בואו נדבר על שלושה דברים מהותיים שניתן לשנות בהוראת השעה בחוק איחוד המשפחות. לאפ שר לבני הזוג הפלשתינים לנהוג ברכב בשטחי ישראל. לאפשר ביטוח בריאות ממלכתי ולהעניק אזרחות ל 2,000 המשפחות שהגישו בקשת איחוד משפחות לפני שחוקק החוק ב ."2003

הקדים אותה חבר מפלגת מרצ, מוסי רז, שכבר בסוף השבוע הביע התנגדות בפומבי כאשר כתב: "מדו בר בחוק מפלה המטיל הגבלות על האזרח הערבי, הקובע במי מותר לו ובמי אסור לו להתאהב ורואה בכל אזרח ערבי איום ביטחוני ודמוגרפי".

בחשבון פשוט, ניכר כי לקואליציה החדשה אין די אצב עות כדי להעביר את הוראת השעה שחודשה שוב ושוב בתמיכה רחבה - הן של מפלגות האופוזיציה והן של מפלגות הקואליציה - מאז שנת .2003

ח"כ אבתיסאם מראענה:

"לאפשר ביטוח בריאות ולהעניק אזרחות ל 2,000 משפחות שהגישו בקשת איחוד לפני שחוקק החוק ב "2003

 ??  ??
 ?? צילום: מתוך האינסטגרם ?? ישיבת ראשי הקואליציה
צילום: מתוך האינסטגרם ישיבת ראשי הקואליציה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel