Israel Hayom

השערלישראל מ 1 ביולינפתח: תיירים מחוסנים ייכנסו

במשרד הפנים הכריזו: תיירים זרים ומחוסנים ייכנסו לארץ ללא צורך בהרשמה מוקדמת - כבר בתחילת החודש הבא ● השרה שקד: "משפחות שיטוסו לחו"ל יצטרכו לגלות אחריות ולפעול לפי ההנחיות"

- שמעון יעיש

בשורה לתיירים: בהמשך להודעה שפורסמה על ידי שר הפנים היוצא אריה דרעי, ולזו שפרסמה שרת התיירות היוצאת אורית פרקש הכהן, פורסמה אתמול הודעה ממשרד הפנים על כך שתיירים זרים ומחוסנים יוכלו להיכנס לישראל ללא צורך בהרשמה מוקדמת. "החל מתאריך ,01.07.21 זרים שאינם אזרחים ומחוסנים - יוכלו להיכנס ללא צורך באישור מראש. פרטים בנושא (רשימת המדינות וסוגי החיסונים) מגובשים בימים אלה על ידי משרד הבריאות. כל הפרטים מתעדכנים באופן רצוף באתר האינטרנט. כל הכללים חלים גם על המעברים היבשתיים הפעילים היום, ועל מעבר ערבה שייפתח למעבר ישראלים ,"04.7.2021־ב נכתב בהודעה.

שרת הפנים, ח"כ איילת שקד, אמרה כי "לאחר שבשנה שעברה בילינו בסגרים ובבידודים, אנחנו נכנסים כעת בהתרגשות רבה לחופשת הקיץ. משפחות רבות יטוסו לבלות בחו"ל ובשובן יצטרכו לגלות אחריות ולפעול בהתאם להנחיות".

במקביל, במהלך סוף השבוע האחרון נכנסו לארץ מאות נוסעים מחוסנים שחזרו ממדינות שאינן נחשבות למסוכנות, ללא בדיקות קורונה בנתב"ג. ההחלטה התקבלה בעקבות העומס שנוצר, אך לאחר כשלושה ימים שבהם נרשמו תורים ארוכים, המערך תפקד אתמול כראוי ללא אירועים חריגים.

החיסון יעיל

במהלך הימים האחרונים אובחנו כמה חולי קורונה שנשאו את הווריאנט ההודי. חשוב להדגיש כי החיסון של פייזר יעיל מול הווריאנט המדובר, וכרגע אין וריאנט שנחשב לעמיד מול החיסון. הסיכוי שמחוסן יידבק בנגיף

קיים, אך נמוך, כך לפי הפרסום של פייזר לגבי היעילות של החיסון מול הווריאנטים הקיימים.

ישראל נחשבת לאחת המדינות המחמירות בכל הקשור לכניסה לשטחה, גם של אזרחיה. הכניסה לארץ כוללת שתי בדיקות, גם למחוסנים ולמחלימים, ובידוד מלא למי שלא חוסן או החלים. לא מעט ישראלים מפרים את חובת הבידוד וזהו החשש האמיתי של אנשי משרד הבריאות, ששוקלים

צעדים נוספים לאכיפה נוקשה של הבידוד של לא מחוסנים בחזרה לארץ.

לא שמרו על בידוד

שקד התייחסה גם למקרי ההדבקה שמקורם בחוזרים מחו"ל: "ההתפר צויות האחרונות קרו בגלל חזרה לארץ של בני משפחה שטרם התחסנו ולא שמרו על בידוד.

"כדי לעבור את הקיץ בשלום ולח זור במהרה אל השגרה שכל כך חיכינו לה - שמירה על ההנחיות הינה דבר הכרחי. אני מבקשת מאזרחי ישראל - זה בידיים שלנו. אנא קיימו את הוראת הבידוד למי שאינו מחוסן".

 ?? צילום: קוקו ?? נתב"ג
צילום: קוקו נתב"ג

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel