Israel Hayom

הפלשתינים לישראל: נחזור למו"מ על החיסונים

ברמאללה העבירו אתמול 90 אלף מנות חיסון לישראל שתוקפם יפוג בסוף החודש

- שחר קליימן ואריאל כהנא

אחרי ההצהרה על ביטולו, משרד הבריאות הפלשתיני הודיע אתמול כי יחזור לנהל מו"מ עם חברת פייזר ומשרד הבריאות בישראל ליישום ההסכם להעברת החיסונים נגד קורונה.

בישראל בוחנים מספר אפש רויות כיצד להוציא לפועל את העסקה למרות התנגדות הפלש תינים. אחת האפשרויות היא שי שראל תעניק לרש"פ את החיסונים שעומדים לפוג באופן חד צדדי, אולם טרם התקבלה החלטה בנדון.

בתוך כך, גורמים מדיניים מבהירים כי בניגוד לדברי הפ לשתינים, אף חיסון לא יועבר לעזה וישראל שולטת במעברים כדי לוודא זאת. בנוסף, לדברי המ קורות המדיניים, על ההסכם בין הצדדים לא נאמר כי נחתם מול המדינה הפלשתינית.

כזכור, ראש ממשלת הרשות הפלשתינית, מוחמד אשתיה, הורה בשישי האחרון לבטל את ההסכם בטענה שתוקף החיסונים עמד לפקוע. בהמשך משרד הב ריאות הישראלי הבהיר כי מנות החיסונים שהועברו לרמאללה תקינות ותקפות עד סוף החודש, וכי תוקף המשלוחים הבאים יהיה ארוך עוד יותר.

למרות זאת, בהודעה של משרד הבריאות ברמאללה נאמר כי את מול יוחזרו לישראל 90 אלף מנות חיסונים של פייזר שתוקפם יפוג ב 30 ביוני. במשרד התעקשו כי החיסונים אינם תרומה מישראל אלא נרכשו מחברת פייזר בתש לום מראש.

על פי הודעה שעלתה בעמוד הפייסבוק הרשמי של המשרד ונ מחקה, הפלשתינים התעקשו על הקצאת חיסונים לעזה. בישראל הכחישו וטענו כי דבר זה לא אפ שרי שכן המדינה שולטת על מר בית המעברים.

לטענת המשרד, חילופי החיסו נים באו כדי למלא את החור בא ספקה של פייזר בהתאם להסכם איתה, ולקצר את זמן העברתם כדי להחזיר את החיים למסלולם.

 ??  ?? חיסון פלשתינים בשבוע שעבר
חיסון פלשתינים בשבוע שעבר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel