Israel Hayom

החופש הגיע - ובגדול

אחרי שנה מלאת תהפוכות, חגגו אתמול מאות אלפי תלמידי התיכונים וחטיבות הביניים את סוף שנת הלימודים ● בגלל ויכוח על תנאי שכר: הסייעות בגני הילדים מאיימות לשבות במהלך הקיץ

- נועם )דבול( דביר

בשבילם חופשת הקיץ החלה. 783,527 תלמידי חטיבות הביניים ('ט-'ז) והתיכונים (ב"י-'י) סיימו אתמול את שנת הלימודים ויצאו אל החופש הגדול.

חלק מהבוגרים עתידים להתגייס בחודשים הקרובים לצה"ל, ואילו השאר יחזרו אל ספסל הלימודים בחודש ספטמבר הקרוב. איתם יצאו לחופש גם כ 60 אלף עובדי הוראה אשר שמחו אתמול להעניק לתל מידים תעודות, מילה טובה וחיבוק. הקורונה שיבשה את שנת הלימו דים האחרונה, בטח בקרב תלמי די העל יסודי שכמעט לא ראו את בית הספר או את הכיתה, ומרבית השיעורים התקיימו דרך הזום. בבתי הספר השונים סיימו את השנה בח גיגות ובהפעלות דוגמת תותחי קצף ושאר אביזרים מיוחדים.

"נוכל למלא מצברים"

שירי חדד, בוגרת כיתה י' בהצ טיינות בבית הספר ברנקו וייס באור יהודה, מסכמת את השנה שעברה עליה: "ביום האחרון עשינו ארוחת בוקר חגיגית, השתתפנו בטקס מצ טיינים וחלוקת תעודות, והיה הפני נג של מלחמת מים", סיפרה.

"היה כיף לראות את החברים ול קבל תעודה ביום האחרון ללימודים. אני יודעת שאני ממשיכה לשנה יותר קשה, כי בכיתה י"א יהיו בג רויות וזה משחק אחר".

חדד המשיכה וסיפרה על שנת הקורונה המאתגרת, לדבריה: "אני ללא ספק לא אתגעגע למסיכות שנאלצנו לעטות במהלך השיעו רים והפריעו לנו מאוד. את זה אני רוצה שנשאיר מאחור".

על התוכניות לקיץ סיפרה: "אני רוצה להיות עם חברים, ללכת לק ניון, למופעים ולאטרקציות ולמ לא מצברים לקראת שנת הלימו דים הבאה".

ביום רביעי הבא, 30 ביוני, תס תיים שנת הלימודים גם בגני היל דים ובבתי הספר היסודיים. אז יצאו 1,661,890 תלמידים וכ 140 אלף עובדי הוראה לחופש הגדול.

נזכיר כי משרד החינוך אמור להפעיל את תוכנית לימודי הקיץ לאורך שלושה שבועות בחודש יולי, אלא שבימים אלה הסייעות בגני הילדים והסתדרות המעוף מאיימים לפתוח בשביתה.

הסיבה לכך היא שבניגוד לעוב די הוראה שמקבלים בין 70 ל 120 שקלים על כל שעת עבודה, הסייעת צפויות לקבל תופסת זעומה של 70 שקלים ביום, בטענה שהן ממילא מועסקות על ידי הרשויות המקומיות בקיץ ואמורות לעבוד.

 ?? צילום: לירון מולדובן צילום: יהושע יוסף צילום: יהושע יוסף ?? מציינים את סוף שנת הלימודים באשדוד
תלמידות כיתה י"ב מגבעתיים חוגגות משוויצים בתעודות בחוף הים בתל אביב
צילום: לירון מולדובן צילום: יהושע יוסף צילום: יהושע יוסף מציינים את סוף שנת הלימודים באשדוד תלמידות כיתה י"ב מגבעתיים חוגגות משוויצים בתעודות בחוף הים בתל אביב
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel