Israel Hayom

רגע לפני התקנות החדשות - אסון בנגב: פעוטה נשכחה ברכב ומתה

רויא בת השנתיים מכסייפה הובהלה למרפאה ביישוב, אך לאחר מאמצי החייאה נקבע מותה ● מאוגוסט: חובה להתקין מערכת למניעת שכחת ילדים

- איליה יגורוב ושלומי דיאז

טרגדיה בכסייפה: רויא חליל אבו עג'אג' בת השנתיים מתה כתוצאה משהייה ממושכת בתוך רכב סגור. בני משפחתה פינו אותה ללא הכרה למרפאת היישוב, שם נאלצו לקבוע את מותה.

"לדברי בני משפחתה שהביאו אותה למרפאה, היא נשכחה ברכב משעות הבוקר ובשל כך איבדה את הכרתה", סיפר חובש איחוד הצלה, עארף אבו נג'א. אחמד אבו ג'ודה, חובש רפואת חירום במד"א: "הגענו למרפאה והובילו אותנו אל חדר הטיפולים שבו שכבה הפעוטה כשהיא מחוסרת הכרה. רו פאים ביצעו בה פעולות החייאה, לאחר ששהתה זמן ממושך ברכב סגור. יחד עם צוות המרפאה המשכנו בביצוע פעולות החייאה ממושכות, שלצערנו בסופן נאלצנו לקבוע את מותה".

נציין כי במארס האחרון אישרה ועדת הכלכלה תקנה המחייבת הת קנת מערכת התרעה נגד שכיחת יל דים בכל רכב המסיע ילדים מתחת לגיל .4 התקנה תיכנס לתוקפה ב 1 באוגוסט הקרוב. לאור ממוצע המחירים של המערכות הקיימות בשוק, העלות הצפויה להורים ולמסיעים היא כמה אלפי שקלים.

לפי התקנה שאושרה כהוראת שעה, כל נהג ברכב פרטי או מסחרי עד 3.5 טונות יחויב להצטייד במערכת. ההתק נה תבוצע על ידי יצרני הרכב בתהליך הייצור, על ידי מתקין מורשה לבקשת בעל הרכב או על ידי יוזמה של בעל הרכב. במשרד התחבורה ציינו כי תהיה אפשרות לתחרות כדי להוריד מחירים.

על פי הודעת המשרד, אכיפת הת קנה תחל בינואר .2022 מי שייתפס כשהוא מסיע קטין מתחת לגיל 4 ללא המערכת - ייקנס ב 250 שקלים, יירש מו לו ארבע נקודות חובה והדבר ייחשב לו כעבירה פלילית.

כמו כן, מערכת בטיחות שלא תהיה בתקן ותותקן על ידי מתקין, תגרור עבירה פלילית מצד המתקין.

יש לציין כי בהצעה המקורית לתיקון התקנות, הוצע להחיל את חובת התק נת המערכת על כל רכב פרטי המסיע ילדים מתחת לגיל .5 אולם בשל הרצון להתאים את דרישות המערכת לתקן קיים )התקן האיטלקי(, ובעיקר לאור העובדה שהרוב המוחלט של פעוטות שנפגעו כתוצאה מהשארתם ברכב לא היו בני יותר מ 3 שנים, הוחלט לה טיל את חובת התקנת המערכת למי שמסיע ילדים מתחת לגיל .4 החובה תחול על כל מי שיסיע ילדים עד גיל זה ברכב פרטי, ולא רק על ההורים או בני משפחה.

 ??  ?? רויא חליל אבו עג'אג'
רויא חליל אבו עג'אג'

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel