Israel Hayom

בריטניה: השמרן ג'ון ברקו ערק למפלגת הלייבור

- דמיאן פצ'טר

דובר הפרלמנט הבריטי לש עבר ג'ון ברקו הודיע כי הוא עובר למחנה היריב ומצט רף לשורות מפלגת הלייבור, זאת לאחר ביקורת רבה שהטיח בראש ממשלת אנגליה, בוריס ג'ונסון. "אני לא מזדהה עוד עם המפלגה השמרנית", אמר.

ברקו ,(58) שעשה את רוב הקריירה שלו כחבר פרלמ נט "טורי" וכדובר הפרלמ נט של הממלכה המאוחדת ,(2019-2009) הכריז על הצעד הקיצוני בראיון שהעניק ל"אובזרבר" הבריטי. הוא יצא נגד ג'ונסון ומפלגתו לשעבר וכינה אותה "ריאקציונרי­ת, פו פוליסטית, לאומנית ולפעמים אפילו דוגלת בשנאת זרים".

בה בעת, הוסיף כי הסיבה העיקרית למעשיו היא להוריד את ראש הממשלה מהשלטון, ופירט כי הוא "מונע מהתמי כה למען שוויון, צדק חברתי ואינטרנציו­נליזם, המותג של מפלגת הלייבור".

ברקו הצטרף למפלגה הש מרנית כשהיה רק בן 17 וזוהה עם האגף היותר ליברלי שלה. זכורות לו בעיקר ההתערבויות והקריאות להשבת הסדר במה לך הדיונים המשולהבים בפר למנט המקומי, דבר שזיכה אותו בתהילה ובפרסום עולמי.

ברקו זכה באופן מפתיע בגיבוי פומבי בדמותו של יו"ר הלייבור לשעבר ג'רמי קור בין, מי שפרש מהמפלגה לאחר מפלה קשה בבחירות של ,2019 בין היתר בעקבות פרשיות אנ טישמיות שגרמו לחוסר אמון בציבור ולכך שמספר גדול של חברים עזב את המפלגה במהלך כהונתו. "הוא עמד לצד הפרל מנט באחת התקופות הסוערות ביותר בפוליטיקה הבריטית", אמר והוסיף: "אני מצפה לערוך קמפיין משותף איתו למען צדק חברתי ושלום בעתיד". במח נה השמרני לא נשארו אדי שים, ובתגובה גורם בממשלת ג'ונסון מסר ל :BBC "לראש הממשלה אג'נדה שאפתנית לבנות מחדש ולחזור בצורה טובה יותר מהמגיפה".

ברקו מצידו טוען: "זו לא נקמה. זה לא מה שמניע אותי".

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? ג'ון ברקו
צילום: אי.פי.אי ג'ון ברקו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel