Israel Hayom

מתחילת השנה הבאה: תשתית וספק אינטרנט - בחברה אחת

משרד התקשורת אישר את ביטול ההפרדה בין חברות התשתית והאינטרנט ● המטרה: שיפור השירות וחיסכון כספי ללקוחות ● "הפיצול גרם לסרבול ול'זריקת' צרכנים בין שתי החברות"

- היאלי יעקבי־הנדלסמן

שר התקשורת, יועז הנדל, אישר אתמול את ביטול הפיצול שהיה נהוג עד היום - בין חברת התשתית לספק האינטרנט עצמו - מתחילת השנה הבאה.

הרפורמה אמורה לשנות את מבנה הענף, וצפויה להוביל לשיפור ניכר באיכות השירות לצרכנים. כיום,צרכן יכול לרכוש את השירות משתי חברות המספקות שירותי תשתית וספק בנפרד. "רפורמת השוק הסיטונאי" אפשרה לשווק את שני השירותים בחבילה אחת, אך בפועל השירותים עדיין סופקו גם על ידי שתי חברות בנפרד, באופן שפגע באיכות השירותים לצרכן בישראל.

צרכנים שסבלו מתקלות נאלצו להתמודד עם גלגול האחריות בין חברת התשתית לספק, וסבלו מתופעת "המנויים הרדומים" - המשך תשלום לא מודע לאחת משתי החברות, אף שהפסיקו לקבל ממנה שירותים.

ה"מנויים הרדומים" הכניסו לפי ההשערות כ־05 מיליון שקלים בתשלומים עודפים לאותן חברות. מדובר, לדוגמה, בלקוחות שעברו לספק אינטרנט אחר, אך שכחו לבטל את התשתית. הם ממשיכים לשלם לחברת התשתית הקודמת, וגם לספק החדש שנותן בעצמו שירותי תשתית. לקוחות רבים, בעיקר מבוגרים או כאלה המאותגרים טכנולוגית, לא מבחינים בין ספק לחברת תשתית.

"יש אנשים, למשל, שביטלו את התשתית אבל הספק ממשיך לחייב אותם והם לא יודעים על כך", מנדב דוגמה נוספת נמרוד מן, מנכ"ל אתר השוואת המחירים "כמה זה".

לדבריו, "עד עכשיו הצרכן קיבל לעיתים שתי חשבוניות - אחת מהספק ואחת מהתשתית. אם הוא היה צריך לסדר תקלה כלשהי, הוא לא היה יודע למי לפנות וכל חברה יכלה להפיל על השנייה את האחריות".

"אינטרנט - מוצר אחד"

בתום שנה מיישום הרפורמה, משרד התקשורת יבדוק את המגמות בשוק ואת מעבר המנויים לשירות האינטרנט האחוד. בהתאם לממצאי הבדיקה, יוסקו מסקנות.

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן־חורין: "הגענו לקו הסיום בתהליך לביטול הפיצול בין הספק לתשתית בשוק האינטרנט. הפיצול, שהיה חשוב בשעתו, הפך למקור לטרטור, שגשוג תופעת המנויים הרדומים, ופגיעה בשירות שלו זוכים הצרכנים. המבנה החדש יאפשר לצרכנים ליהנות משירותים איכותיים, ובמקביל יקדם את השוק הסיטונאי באופן שיבטיח את התחרות על ליבו של הצרכן".

שר התקשורת, יועז הנדל: "היום, אחרי המשבר הפוליטי והקמת ממשלה קבועה, אנחנו סוגרים מעגל. זו אחת ההחלטות הראשונות כיוון שההשפעה שלה על הכיס של האזרחים ועל השירות עצומה: אינטרנט הוא מוצר אחד. הפיצול גרם לסרבול מול לקוחות ולכדרור של צרכנים בין חברות במקרה של תקלה".

מנוי רדום הוא, לדוגמה, לקוח שמשלם פעמיים לחברת התשתית או לספק, מבלי שנתן את דעתו על כך, לעיתים מתוך שכחה או חוסר הבנה

 ??  ?? ה"מנויים הרדומים" הכניסו לחברות 50 מיליון ש'
ה"מנויים הרדומים" הכניסו לחברות 50 מיליון ש'

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel