Israel Hayom

יוגדלו הפיצויים לעסקים בתוואי הרכבת הקלה

קרן בסך 15 מיליון ש' תשפה בעלי עסקים על הקו הירוק של הרכבת, בנוסף לקרן הסיוע לעסקים על הקו האדום ● עד כה פוצו 20 בתי עסק ב־5.2 מיליון ש'

- גלעד צוויק

משרדי האוצר והתחבורה ועיריית תל אביב־יפו סיכמו להרחיב את הקרן לסיוע לעסקים שנמצאים בתוואי עבודות הקו הירוק של הרכבת הקלה. הקרן החדשה תעמוד על כ־51 מיליון שקלים, והיא תמומן באופן שווה על ידי האוצר והעירייה. זאת בהמשך לקרן הסיוע לעסקים הסמוכים לעבודות חפירת הקו האדום .2018־מ הסיוע לעסקים הללו הוא באמצעות השתתפות בהוצאות החיוניות להמשך תפקודו של העסק בתקופת העבודות, והוא מכסה הוצאות כמו שיפוצים, פרסום ושיווק, שליחויות, העסקת יועצי נגישות ומכבי אש.

הסיוע יינתן בהתאם לנוהל עד לשווי של רבע מיליון שקלים לעסק. כל בית עסק שעונה על הקריטריוני­ם זכאי להגיש עד ארבע בקשות לסיוע במצטבר לכל משך תקופת העבודות. עד היום, כ־02 בתי עסק הסמוכים לעבודות החפירה בקו האדום קיבלו סיוע בשווי מצטבר של 2.5 מיליון שקלים.

הסיוע הכספי מכסה הוצאות חיוניות כדי שהעסק יוכל לתפקד, כמו שיפוצים, פרסום ושיווק, שליחויות, העסקת יועצי נגישות ומכבי אש

"רחוב עירוני משודרג"

"העסקים הם הלב הפועם של העיר ואנחנו עושים הכל כדי להקל עליהם - וביתר שאת, אחרי שנת הקורונה הקשה", אמר אתמול בהקשר זה ראש עיריית תל אביב רון חולדאי. "לכן, אף שפרויקט הרכבת הקלה הוא מיזם לאומי בהובלת המדינה, אנו פועלים רבות כדי לסייע להם לצלוח את הת

קופה הקשה שבסופה, אנו משוכנעים, הם יזכו ברחוב עירוני משודרג ובתנועת לקוחות מוגברת. אנחנו שמחים שהצלחנו לרתום את המדינה להרחיב את קרן הסיוע שייסדנו במשותף לטובת העסקים לאורך תוואי הקו האדום לע־ גם לטובת העסקים הסמוכים בודות על הקו הירוק".

שרת התחבורה מרב מיכאלי: "מערכות הסעת המונים הן העתיד שלנו, אבל אנחנו חייבים לטפל גם בהווה. תפקידנו לוודא שהפגיעה בציבור בכלל ובפרנסה שלו בפרט כתוצאה מעבודות התשתית תהיה מינימלית".

 ?? צילום: יוסי זליגר ?? עבודות הרכבת הקלה
צילום: יוסי זליגר עבודות הרכבת הקלה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel