Israel Hayom

למי קראתם חובבן?

איש לא נתן לו הזדמנות להפוך למקצוען ● על תקוותו לייצג את הולנד אמר: "אנשים חשבו שאני צוחק" ● אבל ביורו הזה דנזל דאמפריס כבר נחשב לשחקן הכי חם של האורנג' וסותם פיות: "הסקאוטים שפספסו אותי צריכים להתבייש" ● הערב הוא רוצה לנצח גם את צפון מקדוניה

- דור הופמן

במארס ,2014 קצת לפני שחגג יומולדת ,18 דנזל דאמפריס היה בטוח שהוא מבין לאן נושבת רוח הקריירה שלו. אז, כשחקנה של ברנדנכט החובבנית, הוא עלה על מטוס לאיים הקאריביים כדי לייצג את נבחרת ארובה, מול דת הוריו, במשחק הכנה מול גואם. דאמפריס ערך בכורה בינלאומית באותו היום, וסיים אותה עם שער בכורה בבעיטה אדירה ממרחק. אף אחד - לא בארובה, לא בגואם ולא בהולנד - לא שיער לעצמו שהשער הבינלאומי הבא של המגן הימני יגיע שבע שנים אחר כך, במדי האורנג', ועוד באליפות אירופה.

היום, בן ,25 דאמפריס הוא הסנס ציה הגדולה של יורו .2020 במשחק הפתיחה של הולנד מול אוקראינה הוא בנה את שני השערים הראשונים וכבש את שער הניצחון הדרמטי. במשחק השני מול אוסטריה הוא הוכשל בפנ דל שקבע 0:1 וכבש בעצמו את השני. בשני המשחקים הוא נבחר למצטיין. שלא במפתיע, ולא בגלל ששם משפח תו זהה לשם עיירה סקוטית ושמו הפ רטי הוא על שם דנזל וושינגטון, המגן הימני של נבחרת הולנד ופ.ס.וו איינ דהובן הוא שיחת היום לקראת המשחק הערב מול צפון מקדוניה. האתרים מק שרים אותו לכל קבוצת צמרת בליגות הגדולות, ונדמה שהטורניר הזה - כבר עכשיו - הוא צומת דרכים בקריירה המאוד מפותלת של דאמפריס.

מחברת החלומות

בחשבון הטוויטר הרשמי של נבחרת הולנד ניסו לתמצת את הקריירה של דאמפריס למינימום מילים. "מהליגה החובבנית להרכב הנבחרת בתוך שמו נה שנים", נכתב שם, וברור שהתיאור הזה אינו מספיק. דאמפריס, שנולד

ברוטרדם, היה אחד מני רבים שלא הצליחו למצוא את דרכם לאקדמיות הכדורגל ההולנדיות. הוא נכשל במ בחנים, לא הצליח לשכנע את הס קאוטים ונאלץ להיאחז בחלום הכדו רגל שלו בקבוצות חובבניות ובנבחרת ארובה. ב ,2014 כשהולנד הביסה את ספרד 1:5 בגביע העולמי, הוא לבש כתום והלך לצפות עם חבריו במשחק שהוקרן על במרכז העיר.

ובדיוק אז, הגיעה נקודת המפנה. השער שכבש מול גואם מצא דרכו לא נשי ספרטה רוטרדם, שהחליטו לתת לו צ'אנס. את נבחרת ארובה הוא עזב מייד, כי עדיין פנטז שיום אחד הוא ייצג את האורנג'. "אנשים הסתכלו עלי מוזר וחשבו שאני צוחק", שחזר דאמפריס לאחרונה.

את הצחוק השתיק המגן בתוך ארבע שנים בדיוק. בספרטה הוא עשה קפי צת מדרגה ראשונה כשעבד עם עוזר המאמן מיכאל רייזיחר, משם עבר להירנויין, וב 2018 חתם ב פ.ס.וו. במ קביל הוא זומן על ידי רונאלד קומאן לנבחרת בפעם הראשונה, ארבע שנים אחרי שהפך למקצוען, ובראיון לתק שורת המקומית סיפר: "יש לי בבית מחברת שאני רושם בה את התוכניות שלי לקריירה". בעמוד הראשון מופיע משפט שאמרו לו הוריו: "מטרה בלי תוכנית היא בסך הכל משאלה". דא מפריס היה מספיק אמיץ לכתוב שם שהוא שואף לשחק בנבחרת הולנד, אבל גם הוא לא העז לחלום על מה שעשה במדיה בשני המשחקים הרא שונים ביורו.

"תמיד האמנתי בעצמי"

למעשה, היכולת של מגן של פ.ס.וו מפתיעה כמו הבחירה של פרנק דה בור לשחק עם שלושה בלמים. אף אחד לא ציפה לשניהם, אבל ברור שדאמפריס הוא המרוויח הגדול מהעקשנות של המאמן הלאומי. בזכות המערך האנ טי הולנדי הזה, דאמפריס מקבל חופש לצאת קדימה ולהראות מה הוא יודע. "אני חושב שהסקאוטים שפספסו אותי צריכים להתבייש בעצמם היום", אמר השבוע ל ,NOS "תמיד האמנתי בע צמי, ואני שמח מאוד שצדקתי".

עוד הערב: במשחק הנוסף בבית ג' אוקראינה תפגוש את אוסטריה לקרב על המקום השני. בבית ב', פינלנד תפגוש את בלגיה, ודנמרק תשחק מול רוסיה לעיניו של כריסטיאן אריקסן שיצפה מהמשחק ביציע.

 ??  ?? דאמפריס מול אוסטריה. הצלחה לא מקרית
דאמפריס מול אוסטריה. הצלחה לא מקרית
 ??  ??
 ?? צילומים: רויטרס, אי.פי ?? דאמפריס באטרף. מקבל את החופש להראות מה הוא יודע
צילומים: רויטרס, אי.פי דאמפריס באטרף. מקבל את החופש להראות מה הוא יודע

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel