Israel Hayom

הערכה: הקנס על יציאה למדינה "אדומה" יעמוד על 5,000 שקלים

עובדי רשות האוכלוסין יבדקו מדגמית נוסעים בנתב"ג ● פרופ' אש: "יבדקו בדרכונים היכן שהו הנוסעים" ● משרד הבריאות שינה את מדיניות חיסון בני הנוער: "על כל בני 15-12 להתחסן"

- מיטל יסעור בית אור

מנגנון הקנסות המסתמן לנו סעים בנתב"ג שטסו למדינות "אדומות" נחשף: עובדי רשות האוכלוסין יעצרו מדגמית נוסעים, יתשאלו ויבדקו את הדרכון שלהם. ההערכה היא שהקנס בגין יציאה למדינה "אדומה", שלגביה יש אזה רת מסע מחמירה, יעמוד לכל הפחות על 5,000 שקלים - בדומה לקנס על הפרת בידוד. "האכיפה בנתב"ג חשובה מאוד כדי שאנשים יידעו שהחוק חל על כולם. אני מקווה שהקנסות אכן ימנעו נסיעה למדינות אדומות", אומר פרופ' נחמן אש, פרויקטור הקורונה. "יש אוכלו סייה נורמטיבית שנענית להנחיות ומקיימת אותן, וראינו ירידה בנסי עות ליעדים שאסור לנסוע אליהם; ויש אוכלוסייה שמצפצפת ומסכנת את הציבור. אי אפשר בגלל העומסים לתחקר כל נכנס. הרעיון הוא שאנשים יתוחקרו מדגמית וייתפסו מדגמית, בדומה למה שנעשה במכס בקרב נוס עים נכנסים. הם יתושאלו מהיכן באים והיכן היו. יסתכלו בדרכון שלהם".

פרויקטור הקורונה אש הוסיף כי אף שהתחלואה בימים האחרונים זינקה פי ארבעה בהשוואה לשבוע שעבר ולמ רות ההתפרצויות, "לא בטוח שאנחנו בפתחו של גל תחלואה רביעי".

בה בעת, משרד הבריאות שינה את עמדתו בנושא חיסון הילדים, והחליט להמליץ לכלל בני 15-12 להתחסן. ההמלצה הקודמת, שנכנסה לתוקף בתחילת יוני, היתה כי מומלץ רק למתבגרים עם גורמי סיכון להתחסן, או לכאלה המתכננים נסיעה לחו"ל.

בדיון שנערך אתמול בין מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, לבין קופות החולים, התקבלו כמה החלטות שנוגעות לעלייה הקלה המורגשת בת חלואה בישראל, ובהן ההחלטה לעודד ולהמליץ על מבצע חיסון מהיר ונרחב בקרב בני נוער בגילי .15-12

 ?? צילום: יוסי זליגר ?? פרופ' נחמן אש
צילום: יוסי זליגר פרופ' נחמן אש

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel