Israel Hayom

ארה"ב: חשש מהתפרצות חריפה לקראת הסתיו

- נטע בר

500 ימים חלפו מאז מקרה המוות הראשון מנגיף הקורונה בארה"ב. מאז גבתה המגיפה את חייהם של יותר מ 600 אלף אזרחים אמריקנים והותירה את מעצמת העל עם שאלות קשות בנוגע לתפקוד מערכת הבריאות שלה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יכול לשאוב סי פוק מסוים מההישג האדיר של מערך החיסון האמריקני, שבאמצעות עידוד מצד הממשל החדש הצליח להזריק יותר מ 300 מיליון מנות חיסון לאוכלוסייה ולהביא לירידה מש מעותית בתחלואה.

על אף הנתונים המרשימים והזריזות שבה חוסנו האמריקנים, בשבועות האחרונים נרש מת ירידה גדולה בשיעור ההתחסנות בעיקר בשל התנגדות לחיסונים, שמופצת בקרב קבוצות פוליטיות ודתיות שונות.

במדינות הדרום, ובהן אלבמה, לואיזיאנה, וויומינג, יוטה וג'ורג'יה, לא קרובים להשגת יעדי ההתחסנות. במיסיסיפי למשל, שי עור ההתחסנות עומד על ,30% וההתנגדות לחיסונים נפוצה בקרב האוכלוסייה השחורה והלבנה כאחד - כל אחת מסיבות שונות. "לאנשים פה בקושי יש גישה לרופא, אין מי שיסביר להם שחשוב להתחסן", סיפר צ'קווה לומבודה, ראש עיריית ג'קסון במיסיסיפי, מעוז של אוכלוסייה אפרו אמריקנית.

נוסף על כך, גם במדינות שבהן שיעור ההתחסנות גבוה יותר, דוגמת ניו יורק, הוואי, קליפורניה וטקסס, מיליונים נותרו לא מחו סנים ופגיעים לווריאנטים חדשים.

הזן ההודי, וריאנט דלתא, כבר תועד בארה"ב, ובמדינה חוששים מהתפרצות אדירה בקרב האוכלוסייה הלא מחוסנת, לקראת חו דשי הסתיו. המרכז למניעת מחלות מידבקות (CDC) פרסם מסמך שבו נטען כי וריאנט דלתא עלול להפוך בתוך שבועות אחדים לזן הקורונה הדומיננטי בארה"ב. בממשל מגי בים בניסיון כמעט נואש להגביר את שיעור ההתחסנות, לחץ שמוליד רעיונות כמו הג רלת מיליוני דולרים, בתים ומכוניות עבור מתחסנים, אך נראה שעד כה ללא תוצאה ניכרת לעין.

 ??  ?? מנסים להגביר את קצב ההתחסנות
מנסים להגביר את קצב ההתחסנות
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel